ODS número 9: Indústria, Innovació i Infraestructures, ODS número 11: Ciutats i Comunitats sostenibles i ODS número 13: Acció climàtica

Els transports de mobilitat activa constitueixen els mitjans de desplaçament més efectius, més barats i més sostenibles per respondre a l'increment de necessitats de transport de la, cada vegada més nombrosa, població urbana

Uns mitjans que, a més dels avantatges en termes de cost i de sostenibilitat, també han demostrat generar externalitats positives a nivell econòmic, de salut pública, de seguretat i de cohesió social, cosa que els converteix en un instrument clau per respondre a molts dels reptes als que s'enfronten les ciutats del S.XXI






17/03/2025

Tenint en compte que la majoria de desplaçament dins de ciutat són de curta o mitja distància, les bicicletes o els desplaçaments a peu són una solució idònia, tant pel cost com per la rapidesa. A més, són sistemes de mobilitat que requereixen d'una infraestructura ràpida i barata de construir, contribueixen a reduir les emissions urbanes, milloren la salut dels seus usuaris, provoquen menys accidents greus que els vehicles de motor, afavoreixen el consum de proximitat i són socialment inclusius per la seva fàcil accessibilitat.

I malgrat tots els beneficis que generen, modificar els hàbits de mobilitat de la ciutadania s’està demostrant més complicat del què podia semblar.... L’experiència de ciutats que han aconseguit avenços en aquesta matèria mostra que aconseguir canviar la mentalitat de la població urbana requereix, a més d'inversions en infraestructures còmodes i segures, convèncer els col·lectius menys proclius a la utilització d'aquest tipus de mitjans sobre els avantatges que ofereixen, habilitar serveis que en facilitin l'ús quotidià (bicing, aparcaments segurs, ajudes per a l'adquisició de bicicletes o obligació que les noves promocions d'habitatges habilitin aparcaments per a bicicletes) i fer possible (i còmode) la intermodalitat amb els transports públics.