L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) va presentar dimarts passat les xifres de balanç de l’AMBici, el servei de bici metropolitana compartida, que, un any i mig després de la seva activació, el 30 de gener de 2023, ja ha completat el seu desplegament i està disponible en 15 municipis de la metròpolis de Barcelona. En tots els municipis on està actiu el servei de bici metropolitana compartida, les estacions amb més usos es troben a prop d’altres mitjans de transport públic






14/06/2024

Des de la seva posada en marxa, l’AMBici, que és titularitat de l’AMB i està gestionat per TMB, ha comptabilitzat més de dos milions d’usos de bicicletes. Sobre les dinàmiques dels desplaçaments, la mobilitat als municipis del Prat de Llobregat (91 %), Badalona (85 %), Molins de Rei (84 %) i Castelldefels (83 %) és principalment interna, és a dir, dins del municipi. En canvi, la mobilitat als municipis de Sant Adrià de Besòs (88 %), Esplugues de Llobregat (68 %), Sant Joan Despí (67 %) i Sant Just Desvern (67 %) és externa, metropolitana, per connectar amb altres municipis.

De les més de 200 estacions instal·lades actualment, les 10 estacions amb més usos, per ordre, són les següents: RENFE Badalona (Badalona), RENFE Castelldefels (Castelldefels), RENFE Gavà (Gavà), El Parador (Sant Just Desvern), TRAM Walden (Sant Just Desvern), CAP Maria Bernades (Viladecans), Avinguda Jocs Olímpics – Parc Torre-roja (Viladecans), Avinguda Generalitat – Plaça de la Vila (Viladecans), Plaça Colom (Castelldefels) i FGC Cornellà – Riera (Cornellà de Llobregat).

Si s’observen les estacions amb més usos de cada municipi, es pot corroborar l’èxit d’integració de l’AMBici al sistema del transport públic metropolità, ja que les estacions ubicades a prop d’estacions de RENFE, TRAM, FGC o METRO són les més concorregudes. Això consolida l’AMBici com una opció còmoda i sostenible per facilitar a la ciutadania de la metròpolis de Barcelona la intermodalitat amb altres mitjans de transport públic.