ODS número 9: Indústria, Innovació i Infraestructures i ODS número 11: Ciutats i Comunitats sostenibles

L'augment de les necessitats d'inversió, per poder atendre una demanda creixent i uns estàndards de qualitat cada vegada més exigents, combinat amb la pressió per reduir els preus dels títols de transport, provoca el risc de tensionar la situació financera de les organismes que gestionen els transports públics

Resoldre aquesta equació requereix fer més amb menys






17/10/2024

Superar aquest repte, i activar l’espiral de millora (atraient més usuaris i millorant la qualitat/freqüència del servei) necessari en un moment com l'actual de crisi climàtica i de compromisos de reducció de les emissions urbanes, requereix un pla de sostenibilitat a llarg termini que contempli mesures ambicioses i innovadores, com ara:

- Diversificar al màxim les fonts de finançament: per exemple destinant al transport públic els recursos obtinguts amb noves taxes com els peatges urbans, les taxes per mobilitat o els impostos ambientals, o buscant noves oportunitats de generació d’ingressos (per exemple posant publicitat o llogant instal·lacions per a nous usos).

- Atraure nous perfils d'usuaris: no només per obtenir més ingressos amb la venda de títols de transport sinó també per tenir més suport social per poder reclamar més inversions.

- Incrementar l'eficiència operativa dels serveis i una major estabilitat de les fonts d'ingressos: per exemple afavorint l'ús de títols de transport de llarga durada, reduïnt les despeses de funcionament, arribant a acords multianuals amb els nivells de governs subvencionadors o aconseguint el compromís de rebre fons addicionals automàtics si no s'arriben a cobrir les despeses amb els ingressos obtinguts.