10 milions d’euros de subvenció per als ens locals per reduir la sinistralitat i garantir una mobilitat més segura i sostenible






18/12/2024

Des del Departament d’Interior -mitjançant el Servei Català de Trànsit- es resol la segona convocatòria d’aquest programa de subvencions que permetrà afavorir alguns ajuntaments, mancomunitats de municipis i entitats municipals descentralitzades de Catalunya que tinguin un màxim de població de 50.000 habitants.

Com en la primera convocatòria, ara es podrà finançar també fins al 100% del cost total del projecte, amb caràcter de bestreta, amb un import màxim de 150.000,00 euros per sol·licitud. Cada projecte podrà incloure com a màxim dues actuacions. S’estableix un termini de 18 mesos per a l’execució dels projectes.

En aquesta segona convocatòria de subvencions, s’hi han presentat 296 ajuntaments i entitats municipals descentralitzades. Un cop revisades i valorades totes les sol·licituds, han resultat beneficiaris 70 ens locals dels 296 que s’hi van presentar.

Dels 70 ens locals beneficiaris, 37 d’ells desenvoluparan actuacions en travessera, 17 en travesseres i entorni 17 en àmbit urbà. Quant a la tipologia de les actuacions, pràcticament totes (un 98,6%) representaran millores en els itineraris accessibles per a vianants(plataforma única, passos de vianants de ressalt, ampliació de voreres, etc.).Un 27% són actuacions en relació amb promoure la mobilitat segura amb bicicleta(com per exemple la construcció de carrils bici o la senyalització de prioritat per a bicicleta),així com d’altres mesures d’accessibilitat universal, mobilitat i pacificació del trànsit(com ara que un 37% implementaran semàfors i un 24% instal·laran radars i radars pedagògics o bé mesures de seguretat viària als entorns escolars).

Més del 90% de les actuacions es realitzen en les travesseres dels municipis, carreteres en l’entorn urbà que concentren bona part de la sinistralitat. Les actuacions que es realitzen en les travesseres i en l’entorn de les travesseres conjunt de mesures destinades a millorar la mobilitat i l’accessibilitat, contenir les velocitats i reduir les víctimes de trànsit especialment per atropellaments.