Acord GOV/7/2025, de 14 de gener, publicat al DOGC número 9330, de 16 de gener de 2025
16/01/2025
En el context de la reestructuració del Departament de Drets Socials i Inclusió que regula el Decret 320/2024, de 17 de setembre, es defineix l'adscripció de l'Oficina del Pla Pilot per Implementar la Renda Bàsica Universal a la Secretaria General (article 7.2.g). Aquesta Oficina té assignades les funcions necessàries per impulsar el Pla pilot que analitzarà la viabilitat de la renda bàsica universal a Catalunya, segons el que estableix l'article 11 del Decret esmentat:
a) Coordinar les polítiques en l'àmbit del disseny i l'organització d'un pla pilot per implementar la renda bàsica universal i fer-ne el seguiment de l'execució.
b) Vetllar per l'aplicació de la transversalitat en la planificació, la gestió i l'avaluació de les polítiques departamentals en el seu àmbit de competència.
c) Fer el seguiment i l'anàlisi de l'acció de govern en relació amb les polítiques vinculades amb el Pla pilot per implementar la renda bàsica universal.
d) Relacionar-se amb la Unió Europea i les comissions internacionals que impulsin millores i transformacions en polítiques de rendes socials o experiències similars a la renda bàsica universal, sens perjudici de les competències i funcions del departament competent en acció exterior.
e) Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada.
L'Oficina esmentada impulsarà el Pla pilot per implementar la renda bàsica universal adaptant-lo als canvis en el context social, econòmic i jurídic a Catalunya i reforçant la seva orientació cap a una aplicació sostenible i viable. A més, es complementarà amb estudis addicionals per analitzar aspectes com els efectes a llarg termini o la viabilitat econòmica. Així mateix, l'Oficina elaborarà un informe anual sobre la situació social de Catalunya centrat en indicadors com la pobresa, la desigualtat i la seguretat econòmica.
Per assegurar que aquest projecte es desenvolupa correctament, s’aprova la creació d'un programa temporal, amb una durada màxima de tres anys, per dotar l'Oficina esmentada del personal necessari. En concret, es preveu la incorporació de cinc professionals que es dedicaran exclusivament a aquest projecte.
Les funcions d'aquest personal responen a les necessitats específiques d'un projecte innovador i singular, orientat a obtenir evidències científiques sobre la renda bàsica universal. Per la seva naturalesa puntual i estratègica, aquestes tasques no les pot assumir el personal estructural del Departament de Drets Socials i Inclusió.
Contingut relacionat
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.