Finalment, s’abordarà també el règim d’impugnació de sancions, incloent-hi els recursos administratius i el recurs contenciós administratiu, per garantir que els participants disposin de les eines necessàries per gestionar de manera adequada els casos sancionadors.
El curs té com a destinatari a personal administratiu o auxiliar que s’inicia a la matèria sancionadora o treballa en la matèria i el termini d’inscripció finalitza el dia 4 de febrer de 2025.
El món local català ha tingut sempre un fort compromís amb Europa i una participació activa en l’impuls de projectes finançats pel pressupost europeu. Però un entorn força competitiu, i la complexitat inherent als programes i a les convocatòries que planteja la UE, fan que la cursa per obtenir el finançament requereixi de nivells d’excel·lència i especialització importants
Els objectius del taller són conèixer en detall el pressupost europeu, les prioritats que l’estructuren, els principals programes i instruments i el seu funcionament; aprendre a interpretar una convocatòria publicada en el marc del pressupost de la UE (prioritats, requisits, elegibilitat, transnacionalitat, cofinançament, etc.); aprendre a dissenyar i redactar una proposta (realista, coherent, sostenible i transferible) de forma exitosa tenint en compte els requisits plantejats en el programa i la convocatòria, així com els elements fonamentals del cicle de projecte (valoració de necessitats, anàlisi de problemes, definició d’objectius, activitats i resultats, indicadors, pressupost, calendari, etc.); i conèixer els elements fonamentals que cal tenir en compte en el disseny del projecte per una execució adequada i sense problemes dels projectes.
El taller serà eminentment pràctic i interactiu i els i les alumnes treballaran en grups en el disseny d’un projecte en el marc d’una convocatòria vigent de la UE, que serà avaluat per diversos experts.
Està adreçat principalment a personal tècnic de l’Administració local que coordini i/o participi en projectes finançats amb fons europeus (àrees de relacions internacionals, promoció econòmica, serveis socials, educació, medi ambient, cooperació, etc.) així com secretaris/es i interventors/es i, en general, qualsevol tècnic/a municipal que vulgui ampliar coneixement en matèria de captació de recursos financers.
El termini d’inscripció finalitza el dia 5 de febrer de 2025.
L'estudi analitza l'accessibilitat de cadascun dels municipis de Catalunya als principals serveis públics -educació, salut, serveis assistencials, serveis de seguretat i serveis de transport i mobilitat- i identifica quins presenten un major dèficit de disponibilitat. També recull una proposta de quines actuacions caldria dur a terme per afavorir un accés equitatiu i per reequilibrar el territori, prevenint o revertint així el despoblament.
L'acte comptarà amb la participació del secretari de Territori, Urbanisme i Agenda Urbana, Víctor Puga, del president del CTESC, Toni Mora, i del ponent de l'informe i conseller del CTESC en representació de Foment del Treball Nacional, Salvador Guillermo.
En aquest curs s'han ajuntat els conceptes d'eficiència, simplificació i millora dels serveis públics locals. La principal raó per això és que no ens sembla possible avançar en el tercer, sense actuar decididament en els dos primers. Per tant, l'objectiu d'aquesta acció formativa és presentar una sistemàtica per analitzar i simplificar els processos amb què l’Administració local presta els seus serveis. Aquesta sistemàtica pretén revisar des del valor del mateix servei administratiu o l’adequació del règim d’intervenció, fins al conjunt de dades necessàries per produir el servei, amb la finalitat de determinar les que són absolutament imprescindibles.
L’anàlisi territorial esdevé una part més de l’Informe General de Prospectiva (IGP) 2023-2026. L’objectiu és desagregar i presentar per comarques els indicadors de l’IGP per tal d’oferir informació degudament territorialitzada.
En aquest sentit, l’Agència FPCAT planteja aquesta Jornada tècnica FPCAT com una oportunitat per donar a conèixer al conjunt de les persones professionals del Sistema FPCAT aquesta eina interactiva, que recentment s’ha posat en funcionament, i que ha de ser cabdal tant per ajudar a la planificació de l’oferta dels serveis bàsics, com per a les persones orientadores en el moment de donar suport per identificar les necessitats de qualificacions professionals.
La sessió es farà presencialment a la seu del Districte Administratiu (c. del Foc, 57. 08038 Barcelona) i també es podrà seguir per streaming. Per a ambdós formats, cal que confirmis l’assistència mitjançant el formulari següent.
Aforament limitat, per ordre d’inscripció.
El Reglament Europeu d'IA estableix un marc legal per al desenvolupament, la implementació i l'ús de la intel·ligència artificial a la Unió Europea. Aquesta formació oferirà als participants una comprensió profunda del Reglament i les seves implicacions per als ens locals.
Aquesta acció formativa, que organitzem amb la col·laboració de Localret, combina classes presencials amb sessions a distància amb experts en IA i dret digital. Teoria i pràctica es combinen mitjançant mètodes interactius per facilitar l’aprenentatge i aprofitar l’experiència i el coneixement del grup. També farem presentacions interactives i debats i anàlisi de casos pràctics, amb exercicis individuals i en grup.
El curs està adreçat al personal dels equips tècnics i d'informàtica i dels departaments TIC (Tecnologia i Comunicació) de l’administració local catalana.
El termini d’inscripció finalitza a les 15.00 h del dia 11 de febrer de 2025.
En aquesta nova edició es tractaran aspectes de la fiscalitat municipal, centrats en la nova taxa de residus, el tractament de l’Impost sobre el Valor Afegit en les operacions realitzades entre les entitats que formen part del grup municipal i aspectes de l’Impost de Societats que afecten en particular les entitats dependents dels ens locals.
També s’aprofundirà en aspectes de la comptabilitat pública, relatius a les normes de registre i valoració de les transferències i subvencions, i de les adscripcions i cessions de béns, així com la formulació dels comptes anuals consolidats en l’àmbit del sector públic local.
Així mateix, s’analitzarà el Reglament d’Intel·ligència artificial de la UE en el dret a la bona administració i el seu control judicial i l’aplicació de la intel·ligència artificial en els treballs de fiscalització i en el control financer de subvencions, a partir de les experiències de la Sindicatura de Comptes de Catalunya i de la Intervenció General de l’Administració de l’Estat.
I per últim, s’estudiarà la problemàtica i els riscos derivats de la ciberseguretat en el control intern, en les transaccions bancàries i en la gestió d’avals.
Per finalitzar, després de l’èxit de les darreres edicions, es torna a incorporar al final de cada sessió una taula rodona on els i les ponents dialogaran i confrontaran opinions enfocades a trobar solucions als aspectes jurídics, comptables, de control intern i de la gestió econòmica dels ens locals tractats en les exposicions, amb l’objectiu de consolidar aquest Seminari com un espai de debat obert i participatiu amb els i les assistents.
El seminari se celebrarà enformat híbrid, presencialment des de l‘auditori de la UPF-BSM (Barcelona School of Management de la Universitat Pompeu Fabra), al carrer de Balmes, 134, de Barcelona, i en streaming per mitjà de la plataforma Zoom.
El termini d’inscripció finalitza el dia 14 de febrer de 2025.
Concretament, es parteix del marc normatiu que conté els principis transversals que regeixen la gestió dels fons MRR dins del Pla de recuperació, transformació i resiliència (PRTR) i es tracta la implementació per part dels ens executors i la verificació del compliment com a control intern de primer nivell d'aquests fons.
Objectius
Persones destinatàries
Gestors i gestores d'actuacions finançades pel Mecanisme de Recuperació i Resiliència a l'Administració local, dins de subprojectes del PRTR assignats als departaments de la Generalitat de Catalunya.
En la jornada, que està adreçada a empleats i càrrecs electes relacionats amb la funció de personal; directius i caps; i representants dels empleats de l'administració local, parlarem de la contextualització: problemes, deficiències i mancances del sistema de gestió de personal quant a la seva aplicació; donarem nocions prèvies sobre les places, els llocs de treball, la plantilla i l'RPT (incidència en l’operatòria del relleu generacional); mostrarem quins són els aspectes destacables en la configuració dels llocs de treball amb incidència en el relleu generacional; informarem del Pla Pluriennal com a instrument de planificació de les necessitats de personal per a diversos anys; farem propostes sobre com articular en la pràctica el relleu generacional, en el marc de les eines i instruments jurídics existents; i explicarem dos àmbits a considerar en el relleu generacional: l’aspecte quantitatiu i el qualitatiu.
El termini d’inscripció finalitza el dia 21 de febrer de 2025.
A més, també tractarem els drets i garanties de l’informant, la publicitat i registre de la informació, així com el sistema sancionador i les funcions de l’Autoritat Independent de Protecció de l’Informant.
El curs, que s’adreça principalment al personal administratiu i tècnic de l’administració que té interès en el coneixement d´aquesta novetat legal. s’estructura en 11 àmbits:
- Finalitat de la llei
- Àmbit d’aplicació objectiu i subjectiu
- Legislacions afectades per la Llei 2/2023
- Qüestions comunes: sistema, canal i procediment intern; la gestió per tercers; i responsabilitat de la implementació i de la gestió dels sistemes
- Publicitat de la informació i el Registre d’informació
- El canal extern d’informació
- Comunicació, recepció, tràmit, instrucció i finalització
- Drets i garanties de l’informant, i informació subjecte a la seva competència
- La revelació pública
- Sistema sancionador
- L’Autoritat Independent de Protecció de l’Informant: naturalesa, règim jurídic, funcions i organització
El termini d’inscripció finalitza el dia 24 de febrer de 2025.
El Congrés Govern Digital és un espai de trobada i d’intercanvi de coneixement, d’experiències, bones pràctiques, serveis i solucions en l’àmbit de la transformació digital de les administracions públiques catalanes per aconseguir que aquestes siguin més properes a la ciutadania, més inclusives i més obertes. Fem camí cap a un país digital per donar una millor resposta a les necessitats, expectatives i els nous reptes que planteja la societat.
Es tracta d’un esdeveniment que se celebra cada dos anys, organitzat per la Generalitat de Catalunya, Localret i el Consorci AOC, amb el suport de les Diputacions i altres administracions locals catalanes, com l’Ajuntament de Barcelona i l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat, i amb la col·laboració de més de 30 entitats del sector privat que participen i patrocinen diverses activitats del Congrés.
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.