46 entitats locals d'arreu d'Espanya, de les quals 5a Catalunya: Barcelona, el Prat de Llobregat, Mollet del Vallès, Lleida i Reus, han estat reconegudes per la seva excel·lència en la gestió dels residus de paper i cartó amb els premis ‘Pajaritas Azules’

Ahir es va celebrar la 10a edició d’aquests premis, coincidint amb el desè aniversari d'aquesta iniciativa de referència, coliderada per ASPAPEL i REPACAR, que té l’objectiu d’impulsar l'excel·lència en la recollida selectiva municipal de paper i cartró per reciclar-lo






10/06/2026

Aquesta edició té a més un caràcter especialment simbòlic en commemorar els deu anys de trajectòria de Pajaritas Azules, un programa que ha lliurat 904 reconeixements des de la seva creació i que s'ha consolidat com una eina clau per promoure la millora contínua i l'excel·lència en la recollida selectiva de paper i cartró a les entitats locals espanyoles.

Els premis es basen en l'avaluació de 21 indicadors, que analitzen tot allò referent a la recollida del contenidor blau i recollides complementàries, les campanyes i accions d'informació i conscienciació ciutadana, els aspectes relatius a la regulació i la planificació de la gestió i els resultats i traçabilitat fins reciclatge final.

Del conjunt d'entitats locals premiades, 26 han rebut el reconeixement especial Pajarita Ilustre, reservat a aquelles administracions que han mantingut la màxima distinció durant cinc anys consecutius; 15 han obtingut tres Pajaritas Azules; dos n'han aconseguit dos; i tres n'han aconseguit una.

Destaquem que l’Ajuntament de Reus ha estat reconegut de nou amb la màxima distinció entre els municipis de l’estat espanyol que destaquen pels seus alts nivells d'excel·lència en la gestió de la recollida selectiva de paper i cartró; i que l’Ajuntament de Mollet del Vallès ha revalidat el premi 'Pajarita il·lustre' que s’atorga a les institucions que porten més de cinc anys consecutius rebent el guardó.