Resolució de 14 d’octubre de 2025, de la Secretaria d’Estat de Política Territorial, per la qual s’acorda l’assignació de les subvencions per a la recuperació de danys en infraestructures municipals i xarxa viària provincial i insular previstes en l’apartat tercer de l’Acord del Consell de Ministres de 5 de novembre de 2024, pel qual es declara «Zona afectada greument per una emergència de protecció civil» el territori afectat com a conseqüència de la Depressió Aïllada en Nivells Alts (DANA) que ha afectat àmplies zones de la Península i Balears entre el 28 d’octubre i el 4 de novembre de 2024

28/10/2025

- Objecte

L’objecte d’aquesta resolució és aprovar i assignar les subvencions destinades a la recuperació dels danys en infraestructures municipals i xarxes viàries provincials i insulars provocats per la Depressió Aïllada en Nivells Alts (DANA) que va afectar àmplies zones de la Península i les Balears entre el 28 d’octubre i el 4 de novembre de 2024.

En concret, la resolució:

- Aprova l’assignació definitiva de les subvencions a les entitats beneficiàries (diputacions provincials i consell insular) per un import total màxim de 60.522.272,93 euros.

- Estableix l’obligació de presentar, en un termini màxim de tres mesos des de la publicació al Boletín Oficial del Estado, els certificats d’adjudicació de les obres subvencionades.

- Determina que el compliment de l’objecte i de les normes reguladores és condició necessària per mantenir la subvenció.

- Desestima o inadmet projectes no elegibles, que es detallen als annexos II i III.

- Ordena la publicació de la resolució al BOE, al portal web del Ministeri de Política Territorial i Memòria Democràtica i a la Base de Dades Nacional de Subvencions.

En essència, aquesta resolució culmina el procediment administratiu per distribuir les ajudes de l’Estat dirigides a la reconstrucció i reparació d’infraestructures públiques afectades per la DANA de 2024.

- Termini

En el termini màxim de tres mesos següents a la publicació d’aquesta resolució al «Butlletí Oficial de l’Estat», les entitats beneficiàries –diputacions provincials i consell insular– hauran d’enviar, mitjançant la forma establerta a la convocatòria, el certificat d’adjudicació de cadascun dels projectes d’obra als quals se’ls ha assignat subvenció.

A tal efecte, les diputacions provincials i el consell insular, en la seva condició d’entitats beneficiàries, podran aprovar instruccions en què concretin el termini i la forma en què les entitats executores dels projectes els han de comunicar la informació que necessitin per garantir el compliment de les obligacions derivades de l’Ordre HAP/196/2015, de 21 de gener, i de la resolució de convocatòria.

La falta de remissió del certificat d’adjudicació en el termini i forma establerts comportarà la pèrdua total del dret sobre la subvenció assignada al projecte de què es tracti.