Resolució de 14 d’octubre de 2025, de la Secretaria d’Estat de Política Territorial, per la qual s’acorda l’assignació de les subvencions per a la recuperació de danys en infraestructures municipals i xarxa viària provincial i insular previstes en l’apartat tercer de l’Acord del Consell de Ministres de 5 de novembre de 2024, pel qual es declara «Zona afectada greument per una emergència de protecció civil» el territori afectat com a conseqüència de la Depressió Aïllada en Nivells Alts (DANA) que ha afectat àmplies zones de la Península i Balears entre el 28 d’octubre i el 4 de novembre de 2024
28/10/2025
- Objecte
L’objecte d’aquesta resolució és aprovar i assignar les subvencions destinades a la recuperació dels danys en infraestructures municipals i xarxes viàries provincials i insulars provocats per la Depressió Aïllada en Nivells Alts (DANA) que va afectar àmplies zones de la Península i les Balears entre el 28 d’octubre i el 4 de novembre de 2024.
En concret, la resolució:
- Aprova l’assignació definitiva de les subvencions a les entitats beneficiàries (diputacions provincials i consell insular) per un import total màxim de 60.522.272,93 euros.
- Estableix l’obligació de presentar, en un termini màxim de tres mesos des de la publicació al Boletín Oficial del Estado, els certificats d’adjudicació de les obres subvencionades.
- Determina que el compliment de l’objecte i de les normes reguladores és condició necessària per mantenir la subvenció.
- Desestima o inadmet projectes no elegibles, que es detallen als annexos II i III.
- Ordena la publicació de la resolució al BOE, al portal web del Ministeri de Política Territorial i Memòria Democràtica i a la Base de Dades Nacional de Subvencions.
En essència, aquesta resolució culmina el procediment administratiu per distribuir les ajudes de l’Estat dirigides a la reconstrucció i reparació d’infraestructures públiques afectades per la DANA de 2024.
- Termini
En el termini màxim de tres mesos següents a la publicació d’aquesta resolució al «Butlletí Oficial de l’Estat», les entitats beneficiàries –diputacions provincials i consell insular– hauran d’enviar, mitjançant la forma establerta a la convocatòria, el certificat d’adjudicació de cadascun dels projectes d’obra als quals se’ls ha assignat subvenció.
A tal efecte, les diputacions provincials i el consell insular, en la seva condició d’entitats beneficiàries, podran aprovar instruccions en què concretin el termini i la forma en què les entitats executores dels projectes els han de comunicar la informació que necessitin per garantir el compliment de les obligacions derivades de l’Ordre HAP/196/2015, de 21 de gener, i de la resolució de convocatòria.
La falta de remissió del certificat d’adjudicació en el termini i forma establerts comportarà la pèrdua total del dret sobre la subvenció assignada al projecte de què es tracti.
Contingut relacionat
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.