Decret 253/2025, de 25 de novembre, de modificació del Decret 76/2020, de 4 d'agost, d'administració digital

27/11/2025

El Decret 253/2025 modifica el Decret 76/2020 per adaptar l'estructura organitzativa de l'administració digital de la Generalitat de Catalunya als reptes post-pandèmia, com la bretxa digital i la necessitat d'un suport més accessible i omnicanal per als ciutadans. Aquesta actualització respon a competències estatutàries en règim jurídic i organització administrativa, integrant el Model d'Atenció Ciutadana establert per l'Acord GOV/146/2023, que promou oficines integrades per concentrar serveis i combatre desigualtats en l'accés digital.

Les principals novetats inclouen una nova classificació de les oficines d'atenció ciutadana: integrades (amb rang de servei i presència territorial mínima en delegacions governamentals), sectorials (especialitzades per departaments), punts de registre i digitalització, virtuals (via videoatenció sense limitació geogràfica, incloent interpretació en llengua de signes) i mòbils (per suport presencial itinerant basat en necessitats locals). Aquestes oficines assumeixen funcions com la presentació de sol·licituds, digitalització de documents, assistència en identificació electrònica i notificacions, adaptant-se a la normativa bàsica de procediment administratiu (Llei 39/2015) i prioritzant principis com l'igualtat, l'accessibilitat i l'agilitat.

En termes de governança, s'estableix una unitat directiva centralitzada per coordinar horaris, procediments, canals (presencial, telefònic, digital) i avaluació de qualitat, superant el criteri territorial antic per garantir homogeneïtat. Es creen oficines noves al Penedès, Alt Pirineu i Aran, i a Barcelona (Eixample i Ciutat Vella), amb un termini de cinc anys per activar-les; a més, es reestructuren dependències orgàniques i funcionals, afectant l'article 5 del Decret 223/2004, i es deroga normativa obsoleta com l'Ordre PRE/17/2023.

L'entrada en vigor és al cap de 20 dies de publicació al DOGC.