L'objectiu d'aquesta instrucció és fixar criteris interpretatius respecte a la normativa reguladora de la campanya electoral en el cas de simultaneïtat de diversos processos electorals d'àmbit estatal, com succeirà amb motiu de les eleccions al Congrés dels Diputats i al Senat de 28 d'abril de 2019, i de les eleccions locals, autonòmiques i europees de 26 de maig de 2019
06/03/2019
L'article 50.1 de la LOREG, relatiu a prohibicions relatives a campanyes institucionals i inauguracions pels poders públics, ha de ser interpretat en el sentit que les prohibicions establertes en s'estenguin a l'actuació de tots els poders públics -estatals, autonòmics o locals-, amb independència del procés electoral convocat, de manera que el principi de neutralitat sigui absolut durant qualsevol període electoral.
L’art. 53 de la LOREG ha de ser interpretat en el sentit que la prohibició de contractació de propaganda electoral, respon a la intenció del legislador de limitar les despeses de la campanya electoral, i per aquest motiu, aquesta limitació ha de cenyir-se al procés electoral corresponent, sense que es vegin afectats els actes que les formacions polítiques puguin realitzar amb anterioritat a la convocatòria del procés electoral afectat. El criteri anterior té una excepció referida als dies de reflexió i votació de les eleccions generals, per la dificultat de delimitar l'actuació de les formacions polítiques en uns o altres processos electorals, el que fa imprescindible considerar que durant aquests dies es mantingui la prohibició absoluta de realitzar qualsevol acte de campanya o propaganda electoral.
L’art. article 79.7 de la LOREG, relatiu a la prohibició de publicació, difusió o reproducció d'enquestes electorals durant els cinc dies anteriors al de la votació, la incidència que les enquestes relatives a uns processos electorals pot tenir en els altres, unit al fet que aquesta publicació pot realitzar-se sense inconvenient el dia següent al de la votació, per produir-se un mes abans de la següent votació, porten al fet que el criteri d'aquesta Junta sigui que durant els cinc dies anteriors al de la votació a les eleccions al Congrés dels Diputats i el Senat tampoc es puguin publicar, difondre o reproduir enquestes electorals relatives a eleccions locals, autonòmiques i europees.
Contingut relacionat
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.