Aquest curs, que es desenvoluparà des del 29 d’abril al 2 de juny de 2019, pretén mostrar a l'alumne l'actual dinàmica d'innovació present en aquest camp i de la qual ja fan gala moltes entitats locals, promovent una cultura del canvi que millori la seva perspectiva professional tant pel que fa a la comunicació amb el ciutadà, com a la imatge pública i l’eficiència en el seu conjunt de l'entitat municipal en la qual està integrat






28/03/2019

Els canvis socials, culturals i econòmics incideixen de forma determinant en els plantejaments de l'Administració pública, i consegüentment, exigeixen modificacions estructurals i modificacions en les pràctiques municipals d'atenció al ciutadà i de comunicació amb el mateix, de les quals no poden aïllar-se els propis procediments de lideratge d'equips, desenvolupament normatiu, planificació, gestió de coneixement o governança.

Innovar avui en l'atenció al ciutadà suposa tenir capacitat per a abordar amb d’altres la complexitat d'aquests problemes i adaptar-se culturalment, socialment, laboralment, professionalment i personalment al ritme dels canvis i les oportunitats que aquests representen.

Els ajuntaments tenen, per això, el repte d'innovar en la seva gestió des d'una perspectiva integradora, de manera que els serveis que es prestin, a més de garantir l'excel·lència, es legitimin en contacte amb la ciutadania formant part de processos més amplis d'innovació social i bé comú. En aquest àmbit és fonamental conèixer les virtualitats de les xarxes socials al servei de les polítiques municipals i el seu degut ús com a eina de participació ciutadana i millora d'aquestes.

El docent que imparteix el curs és Francisco Antonio Pollino Pedres (llicenciat en Dret i funcionari de carrera de l'Administració General de l'Estat des de 1990; advocat col·legiat i procurador dels Tribunals -no exercent- i auditor mediambiental registrat, habilitat per l'Escola Castellà-Lleonesa d'Administració Pública com a formador en les àrees d'Igualtat, Legislació i Recursos humans).