La sessió del dia 19 de novembre del Seminari de Relacions Col·lectives organitzat per la Federació de Municipis de Catalunya estarà dedicat a resoldre els dilemes i dubtes a què ha donat lloc en les nostres administracions locals l’aprovació del Reial decret-llei sobre la igualtat de tracte i oportunitats entre dones i homes en la feina; els criteris sobre la jurisprudència dels tribunals pel que fa al nomenament d’interins per a la cobertura de funcions reservades a funcionaris de carrera; i ens posarem al dia dels canvis que s’estan produint ens processos de subrogació de personal procedents d’un operador privat induïts per les decisions de remunicipalització de serveis






13/11/2019

Per parlar del Reial decret-llei 6/2019, d’1 de març, de mesures urgents per a la garantia de la igualtat de tracte i d’oportunitats entre dones i homes en la feina i l’ocupació, i quines són les mesures de conciliació de la vida laboral i familiar i permisos per naixement, comptarem amb Carolina Gala Duran, catedràtica de Dret del Treball i de la Seguretat Social de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Al seu torn, Josefa Cantero Martínez, professora titular de Dret administratiu de la Universitat de Castella-La Manxa, ens parlarà del nomenament de funcionaris interins per a la cobertura de les funcions reservades a funcionaris de carrera: i, en concret, del cas de la policia local.

Els processos de subrogació de personal derivats del canvi en els models de gestió dels serveis locals després de la Llei de contractes del sector públic i dels últims pronunciaments jurisprudencials comunitaris i nacionals, seran tractats per Federico Castillo-Blanco, catedràtic de dret administratiu de la Universitat de Granada. En aquesta ocasió, ens explicarà també quines són les limitacions derivades de la legislació d’ocupació pública en els processos de reversió de serveis públics externalitzats; i quina és la situació jurídica dels treballadors subrogats, entre d’altres qüestions.