Aquest divendres 20 de desembre, la Federació de Municipis de Catalunya celebrarà la darrera sessió del Seminari Tècnic Local 2019. En aquesta ocasió, el tema principal serà l’habitatge i les seves diferents formes de gestió com a objecte principal, amb una conferència inicial sobre la cohesió social i l'habitatge, seguida d'una exposició sobre masoveria urbana i una taula rodona que tractarà d'una innovadora alternativa d’habitatge social






18/12/2019

La primera ponència d'aquesta sessió de cloenda de la 21a edició del Seminari Tècnic Local, que estarà presidida pel director del Seminari, Ramon Arandes i Renú, enginyer de camins, canals i ports, tractarà sobre la cohesió social i habitatge en el marc de l’Avanç del PDU, i anirà a càrrec d'Alexandra Quesada i Mireia Peris, arquitectes del Servei de redacció del Pla director d’Urbanisme de l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

A continuació, per parlar de la masoveria urbana, comptem amb Isabel Ezpeleta, responsable jurídica, i M. José Soler, tècnica assessora d’Anàlisi Econòmic de l’Oficina d’Habitatge de la Diputació de Barcelona.

Per acabar, tindrà lloc una taula rodona que analitzarà quines són les alternatives per atendre la demanda d’habitatge social, i es parlarà en concret dels contenidors com a nou model d’habitatge. La taula estarà formada per Javier Buron Cuadrado, gerent d’Habitatge de l’Ajuntament de Barcelona; i David Mongil Juárez, cap de l’Oficina d’Habitatge de la Diputació de Barcelona, a més de les ponents Alexandra Quesada i Mireia Peris; i la moderarà Pere Montaña Josa, arquitecte, gerent de l’Ajuntament de Terrassa i coordinador tècnic de Territori, Sostenibilitat i Serveis Urbans de l’FMC,