Per a la Federació de Municipis de Catalunya els principis de transparència, bon govern, bona administració i ètica pública han esdevingut eixos vertebradors de la formació 2019 de l’entitat






13/01/2020

L’activitat formativa de la Federació de Municipis de Catalunya té tradicionalment un paper complementari o especialitzat en relació al que puguin prestar d’altres promotors de formació al territori de Catalunya, assumint aquelles necessitats formatives que no han estat satisfetes per altres operadors o aquelles que poden ser complementades o ampliades en els seus continguts.

En aquest sentit, el Pla de formació de l’FMC de 2019 ha ofert la formació necessària, bé per aplicar efectivament les tecnologies de la informació i de la comunicació a l’organització del treball, amb la finalitat de cobrir les necessitats formatives derivades de la mateixa cultura organitzativa de cada entitat local i dels codis deontològics dels empleats públics, bé per a la gestió de les relacions d’ocupació en conjuntures econòmiques difícils i la gestió econòmica dels serveis públics en situacions de dèficit fiscal i pressupostari. També ha proporcionat formació "sectorial” i especialitzada, en sectors tan canviants com el medi ambient, la sostenibilitat, l’educació, la cultura, l’urbanisme, el comerç o els serveis socials. fent especial èmfasi en temes cabdals com la sostenibilitat pressupostària i l’administració electrònica i l’e-govern.

El pla de formació de l‘FMC respon a les necessitats formatives detectades en el conjunt dels ens locals associats a l’entitat, així com en d’altres ens locals de Catalunya que de manera particular ens han fet arribar les seves necessitats de formació. De la mateixa manera, el pla també ha volgut proporcionar la formació considerada estratègica dins del pla d’actuació de l’FMC.

Així doncs, per al 2019 ens hem centrat, fonamentalment, en proveir els treballadors de l’administració local de la formació necessària per encarar amb total garantia els processos de derivats de la gestió econòmica i pressupostaria de les entitats locals; encarar els nous escenaris que s’obren amb la implantació de l’Administració electrònica; garantir l’accés a la informació pública, bona administració, i bon govern; la creació d’instruments que contribueixin a l’ètica pública; promoure una constant actualització dels coneixements que permeti una millor gestió de l’entorn organitzatiu i un increment del rendiment del sector públic; i, finalment, procurar l’actualització de coneixements necessària que permetin als empleats públics entomar els reptes que es deriven de les grans reformes normatives i organitzatives que promou la Unió Europea.

Finalment, cal destacar també que durant el 2019 l’FMC ha continuat organitzant un conjunt d’accions vinculades a la promoció professional i al desenvolupament de la carrera professional; algunes d’aquestes accions tenen ja una llarga trajectòria en el temps i la seva consolidaració ha propiciat que siguin expressament reconegudes com un mèrit professional específic en el desenvolupament de la carrera i de la promoció professionals. En concret ens referim als seminaris que l‘FMC organitza directament: el Seminari Tècnic Local: amb 8 sessions al llarg de l’any; el Seminari de Relacions Col·lectives: amb 3 sessions anuals; i el Seminari d’Actualització en funció pública local: amb 3 sessions anuals. Recordem que l’FMC també organitza el Seminari de Dret Local, curs d’actualització de coneixements i d’intercanvi d’experiències en el que, any darrere any, hi participen una mitjana de 200 juristes al servei de les administracions locals de Catalunya, i que enguany ha arribat a la seva 32a edició.