Aquest pla de xoc, presentat al Consell de Direcció del SOC, que inclou el govern de la Generalitat, la Federació de Municipis de Catalunya, l’ACM, sindicats, patronals, preveu mesures perquè les administracions locals planifiquin la reactivació econòmica i detectin les necessitats del seu territori i també per donar suport a les persones treballadores afectades econòmicament i als col·lectius en situació de risc, autònoms, pimes i empreses d’economia social, perquè reprenguin l’activitat i mantinguin la capacitat productiva i els llocs de treball
05/05/2020
Cal destacar els ajuts directes a ajuntaments i consells comarcals que inclou el pla de xoc, ja que, en paraules del conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, El Homrani, "és clau treballar entorn de la capacitat territorial, amb arrelament i capil·laritat, sempre alineats amb agents del territori, perquè pensem que les mirades diverses són les que ens fan més forts”.
Amb aquest pla, el Departament activa de manera urgent entre maig i juny diverses línies de polítiques d’ocupació, com la de suport a la planificació estratègica territorial per a la reactivació socioeconòmica, amb un pressupost de 6,75 milions d’euros, i destinada a ajuntaments de més de 50.000 habitants i consells comarcals, per contribuir a la recuperació, dinamització i creixement de l’activitat econòmica al territori de manera estratègica i planificada, així com a la creació de llocs de treball de qualitat.
Pel que fa al programa ‘Treball i Formació’ de suport a la contractació de persones aturades, hi haurà una línia extraordinària, amb un pressupost de 15 milions d’euros, per contractar 1.120 persones amb contractes de 9 mesos a jornada completa i accions de formació obligatòria dins de la jornada laboral, que té com a objectiu millorar l'ocupabilitat de persones la situació de les quals s’ha vist agreujada per les mesures preventives i de contenció derivades de la crisi de la COVID-19 (inclou una línia dirigida a persones inscrites com a demandants d’ocupació a partir del 16 de març de 2020, i una altra dirigida a persones en risc de caure en situació d'atur de llarga durada, no perceptores de prestació per desocupació o subsidi ni ajut).
Contingut relacionat
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.