L'AMB està treballant en una proposta d'acord metropolità, amb els 36 ajuntaments, per planificar la nova mobilitat metropolitana després del coronavirus. El pla està centrat en 4 grans eixos amb 21 mesures prioritàries., i recull la creació de 74,5 nous quilòmetres de Bicivia i 33 projectes de connectivitat per als vianants. A més, demana a les administracions competents l'execució de 41 km de carril bus-VAO de connexions metropolitanes preferents i preveu la creació immediata, entre AMB i ajuntaments, de 35 km de carrils bus urbans tàctics






28/05/2020

L'AMB està treballant amb els 36 ajuntaments i altres agents públics i privats en una proposta d'acord metropolità per definir i concretar quina serà la nova mobilitat metropolitana després de la crisi de la COVID-19 i que servirà de base per consensuar les mesures que cal emprendre amb caràcter immediat o a curt termini en aquest àmbit, tant amb els mateixos ajuntaments metropolitans com amb altres administracions competents.

La proposta s'ha elaborat després d'un primer procés participatiu entre l'AMB, els ajuntaments metropolitans i altres agents, i ja s'ha tramès als ajuntaments metropolitans. Probablement, l'acord formalment s'aprovarà al Consell Metropolità de l'AMB del mes de juny.