En la sessió del Seminari Tècnic Local de l’FMC que s’està celebrant aquest matí estem parlant de mobilitat i, per tant, de les Zones de Baixes Emissions i dels plans i actuacions posats en marxa en municipis que intenten assumir el difícil i compromès repte de reduir la mobilitat a motor per abordar una veritable reducció d’emissions a l’atmosfera. En aquest moment, després de setmanes de confinament, les experiències i les dades obtingudes poden aportar un nivell de coneixement com mai fins ara hem pogut obtenir
24/11/2020
Les Zones de Baixes Emissions s’ha convertit en un instrument de política generalitzat per a regular l’accés als nuclis urbans i restringir el trànsit de la dels vehicles més contaminants. Per parlar de la seva implantació i de quins han estat els resultats a l’Àrea Metropolitana de Barcelona, hem comptat amb Joan Maria Bigas i Serrallonga, director de l’Àrea de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB. En la seva intervenció ha parlat dels principals objectius de l’AMB: reduir la contaminació atmosfèrica i descarbonitzar el sistema de transport (una visió que es comparteix amb els municipis i que ha requerit la col·laboració de diferents administracions). També ha parlat del potencial tecnològic de la mesura i com la instal·lació de càmeres fixes i mòbils permet economies d’escala en diversos aspectes de control i gestió de la via pública; a més, la construcció d’una plataforma tecnològica de gestió de la LEZ, escalable en el temps i multifuncional ha estat un dels majors reptes. Per últim, ha assenyalat que l’aprenentatge és el resultat de la feina en equip i també la participació en diversos projectes i fòrums de debat europeus: el treball compartit amb els tècnics municipals i compartir l’experiència amb altres ciutats europees ha estat un gran aprenentatge positiu.
La segona ponència va a càrrec de Javier Ortigosa Marín, enginyer de Camins, Canals i Ports del Servei de Redacció del PDU de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, que ens ha parla sobre el pas de carreteres a avingudes: l'evaporació del trànsit. En aquest sentit, ha estructurat la seva ponència sobre els conceptes de mobilitat i evaporació del trànsit en aquests eixos: teixits i mobilitat; usos, densitats i mobilitat; demanda de mobilitat i economia dels transport; demanda induïda; l’evaporació del trànsit; una nova estructura urbana per l’AMB: les avingudes metropolitanes; diagnosi prèvia i alguns indicadors; estructura urbana PDU; les avingudes metropolitanes, definicions i cartografies; i repensant la xarxa viària
La darrera intervenció d’avui és per parlar sobre la revolució verda. En aquest cas, Susi López, directora de Mobilitat de l’Ajuntament de Terrassa, ha explicat el cas del seu municipi: Terrassa, quins són els objectius que es pretenen aconseguir i quines actuacions estan duent a terme (quantitat de desplaçaments a peu i en vehicles, qualitat de l’aire, soroll nocturn, accidentalitat, oferta d’aparcament , mobilitat compartida, espai públic, bicicletes, planificació...).
Contingut relacionat
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.