Per tal de poder millorar la qualitat de vida professional en temps de pandèmia, cal prestar atenció a la gestió emocional en les noves condicions de treball generades per la COVID19 (teletreball, absència o menor socialització, angoixa per la crisi sanitària i social, neguit per mantenir la feina, etc.)

En aquest sentit, la Federació de Municipis de Catalunya ha programat una acció formativa, que tindrà lloc en la seva segona edició els dies 15, 19, 22 i 25 de març i 6, 9 i 13 d'abril de 2021, que pretén ser un espai pràctic d'anàlisi i millora sobre aspectes tècnics, emocionals, institucionals a través d'activitats d'auto diagnòstic i de tècniques d'intervenció






01/03/2021

La formació dels professionals, sovint no recull suficientment ni l'afrontament de l'estrès ni la prevenció del burn-out (esgotament professional o estrès laboral crònic) ni el desenvolupament de l'estratègia personal i professional. La manca d'atenció als aspectes del mateix professional en relació a la seva tasca és una de les causes i efectes de l'esgotament professional. Cada cop hi ha més consciència de la importància dels coneixements i les habilitats que són necessàries en la prevenció de l'esgotament emocional i en una actitud proactiva per dissenyar la mateixa estratègia personal i professional.

La síndrome del burn-out figurarà en la pròxima Classificació Internacional de Malalties (CIE-11) de l'Organització Mundial de la Salut (OMS). S'estima que afecta el 10% dels treballadors/es i, en les seves formes més greus, a entre el 2% i el 5%. Aquest trastorn afecta més a treballadors/es que tenen ocupacions relacionades amb l'atenció a les persones.

En el curs, que es realitzarà en línia mitjançant la plataforma Zoom, es combinarà la teoria amb la pràctica, utilitzant al màxim els coneixements i l'experiència dels assistents. És imprescindible disposar d’un ordinador connectat a Internet, amb càmera i micròfon activats durant el curs.

El docent és José Manuel Alonso Varea, director d’ITER (consultoria, recerca i formació en benestar, salut i organitzacions), llicenciat en psicologia per la Universitat de Barcelona i màster en direcció pública (ESADE).