Des de la Comissió d’Agenda Digital de la Federació de Municipis de Catalunya hem considerat necessari celebrar una jornada per conèixer de primera mà i des d’un vessant pràctic quin impacte té en el procés d’administració electrònica i en l’actual context de pandèmia, tant la data d’entrada en vigor definitiva de la Llei del procediment administratiu comú de les administracions públiques, com les novetats principals del nou Reial Decret pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònicsLa jornada tindrà lloc el 12 de maig i s’hi poden inscriure els ens locals adherits a l’FMC
04/05/2021
La recent aprovació i publicació del Reial Decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, vol desenvolupar i concretar les previsions legals per tal de facilitar a les administracions, entre d’altres aspectes, la implantació efectiva de l’Administració electrònica, aclarint i precisant, al mateix temps, aquelles matèries regulades per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
Aquestes consagren el dret de les persones a relacionar-se per mitjans electrònics amb les administracions públiques, simplificant l'accés a aquests, i reforcen l'ús de les tecnologies de la informació i les comunicacions (TIC) en les administracions públiques, tant per millorar l'eficiència de la seva gestió com per potenciar i afavorir les relacions de col·laboració i cooperació entre elles.
La jornada, que s’adreça principalment a càrrecs públics, responsables jeràrquics, i personal tècnic i administratiu amb funcions relacionades amb qualsevol àmbit dins de l’administració local i personal responsable dels arxius i els registres de les entitats adherides a l’FMC, tractarà, entre d’altres, quin és l’impacte de la COVID-19 en el procés d’implantació de l’administració electrònica, l’impacte de l’entrada en vigor definitiva de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú; quines són les novetats principals de Reial Decret 203/2021 (Reglament d’administració electrònica), i debatrem quina podria ser la perspectiva de futur.
El docent que imparteix el curs és Víctor Almonacid Lamelas i la inscripció està oberta a les entitats adherides a l’FMC.
Contingut relacionat
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.