Amb el títol 'Els reptes de la contractació electrònica' la Federació de Municipis de Catalunya organitza un curs en línia en el que es tractaran els aspectes jurídics i els pronunciaments doctrinals més rellevants de la contractació electrònica. Aquest curs celebrarà una tercera edició els dies 12 i 14 de juliol de 2021






07/07/2021

La declaració de l'Estat d’Alarma ha posat la implementació de la contractació electrònica com a punt prioritari de l'agenda administrativa.

En aquest curs, que es realitzarà mitjançant la plataforma zoom, i que està adreçat principalment a responsables de processos de contractació pública i tècnics que intervenen en els procediments de contractació, ens endinsarem en els aspectes generals de la tramitació electrònica en la contractació pública i analitzarem el seu encaix en l'estratègia de la UE i com a mecanisme d'eficiència i prevenció d'irregularitats. També donarem a conèixer diferents aspectes, com la tramitació interna, els gestors documentals, els requisits dels documents electrònics i la interoperabilitat; com s'han de fer les notificacions i les comunicacions electròniques; i finalment tractarem dels requisits jurídics i tècnics de la presentació d'ofertes i el procediment per adjudicar els contractes i presentar els recursos utilitzant sistemes electrònics.

I, serà impartit per Alejandro Madariaga Venegas, va ser tècnic d’investigacions de l'Oficina Antifrau i és funcionari del Cos d'Inspecció i Tècnica Tributària en excedència. Actualment exerceix com advocat en el seu propi despatx, especialitzat en transparència i contractació pública, assessorant institucions públiques i privades.