El president de l'Àrea, Eduard Rivas, inicia la sessió donant la benvinguda als electes i tècnics que la conformen, i, abans d’entrar a informar sobre l’activitat dels diferents àmbits sectorials, proposa als membres del plenari la modificació del règim de funcionament de l’Àrea i l'establir que les reunions ordinàries passin a tenir una freqüència mínima anual i la resta en funció de les demandes temàtiques
23/06/2021
El mateix Eduard Rivas, acompanyat pel tècnic de referència en matèria de cultura, Francesc Xavier Menéndez, fa un repàs de les reunions bilaterals tingudes amb el sector teatral, gremi de cinemes i l’Associació de Professionals de representants, promotors i mànagers de Catalunya (ARC), posant l’accent en un model unificat de contractes menors privats d’espectacles públics consensuat per l'ARC i el CSITAL i que concreta aspectes de cancel·lació. Pel que fa als reptes de futur, es planteja recuperar la comissió mixta de les entitats municipalistes amb el Departament de Cultura, derogada l’any 2017, o bé la integració a la Mancomunitat Cultural integrada per la Generalitat i les quatre diputacions.
Al seu torn, l’assessor de joventut, Alejandro Muñoz, va informar del procés d’elaboració del Pla Nacional de Joventut de Catalunya (PNJC), evidenciant les incerteses sobre la seva aprovació en un eventual Congrés a celebrar a l’octubre, atenent els canvis a la Direcció General de Joventut. Tanmateix es va mostrar optimista amb la inclusió de fitxes de polítiques de joventut al Contracte Programa 2022-2025 amb el Departament de Drets Socials, que va interpretar com una voluntat de consolidar pressupost i de donar resposta a demandes històriques com ara la figura del tècnic urbà o el referent d’ocupació juvenil adscrit als serveis de joventut.
Per últim, l’alcalde impulsor de la Comissió d’Esports, Francesc Alemany, va centrar la seva intervenció en l’afectació per als ajuntaments de les mesures restrictives aplicades a les instal·lacions esportives i les dificultats en la implementació d’una planificació de reobertura que titlla de caòtica per la successió de canvis amb una temporalitat quinzenal o setmanal. Més enllà de la pandèmia, va destacar la col·laboració de l’FMC en el programa FITJOVE amb l’objectiu de promoure l’activitat física i l’esport en horari extraescolar i com a estratègia de prevenció de conductes no saludables. També va intervenir la Secretària General adjunta de l'FMC, Susanna Mérida, per informar de les accions més immediates a incloure al pla d’acció de l’entitat i que passa per incidir en la futura Llei de l’esport i la creació d’una Taula de treball amb la UFEC i la UCEC .
Va cloure la sessió la vicepresidenta de l’Àrea, Alba Pijuan, agraint els esforços i la dedicació dels tècnics i membres electes de les comissions sectorials i amb el compromís de traslladar al nou Govern les inquietuds recollides.
Contingut relacionat
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.