L’Escola d’Administració Pública de Catalunya (EAPC) ha publicat el número 33 de la col·lecció Obres Digitals 'Les competències del rol de direcció i/o comandament a l'Ajuntament de Ripollet: un instrument d'avaluació amb una mirada de 360 graus i basat en la tècnica de la ludificació
16/09/2021
La construcció d’un model d’Administració oberta, orientada a la millora continuada i que ofereixi uns serveis de qualitat a la ciutadania és un propòsit a perseguir per part de les administracions locals. L’estudi identifica els aspectes no incorporats a la cultura organitzativa de l’Ajuntament de Ripollet sobre els quals cal treballar: el predomini de compartiments estancs, la manca de consciència institucional, una estructura de comandament dèbil, l’absència d’eines de comunicació interna o la poca experiència en el treball per projectes i en equip són punts que cal millorar i transformar.
En aquest sentit, els autors consideren que el focus amb què s’ha de treballar per assolir aquesta reorientació de la gestió pública se centra en els empleats i les empleades municipals. I que, per construir aquest nou model d’Administració, es requereix un lideratge clar i accions orientades a millorar les capacitats dels servidors públics del consistori. És en aquest entorn i amb aquestes necessitats que es fa imprescindible un canvi de paradigma i de cultura organitzativa: el model de gestió i direcció de persones per competències.
Aquest instrument d’avaluació basat en les tècniques de la ludificació ha estat validat a través de la seva aplicació en una prova pilot que ha avaluat el grau d’assoliment de tres de les competències (coordinació, departament i unitat) de les persones amb rols de direcció. A més, la prova pilot ha permès obtenir dades objectives quantificables que han facilitat la construcció d’un pla de millora i de desenvolupament dels llocs de treball amb rol de direcció de l’Ajuntament.
Els autors fan una valoració positiva del fet que aquest estudi ha permès conèixer quines són les posicions específiques que s’han de cobrir, quines s’han de crear en un futur i quines altres caldrà deixar d’incloure en la relació de llocs de treball de l’Ajuntament de Ripollet. D’aquesta manera conclouen que es podran realitzar amb les millors garanties possibles processos de selecció (interns i externs), i planificar i dissenyar programes de desenvolupament de les persones, per poder cobrir aquests llocs de treball a curt i mitjà termini.
Contingut relacionat
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.