L'Oficina Antifrau celebra una jornada on hi participaran representants d'ajuntaments pioners en la implantació d'una bústia de denúncies i es reflexionarà sobre el mandat de la Directiva europea de protecció dels alertadors. La sessió en línia tindrà lloc dijous 21 d'octubre de les 9:30 a les 11:00 hores

08/10/2021

És necessari que els ajuntaments tinguin un canal intern, adaptat a la nova normativa? Com queden afectats els ajuntaments petits i mitjans? Quin paper han de jugar els ens supramunicipals? Quins aspectes pràctics cal considerar en la implantació d'aquests canals? Les alertes, han de ser anònimes o confidencials?

La Directiva (UE) 2019/1937, de protecció de les persones alertadores, imposa al sector públic l'obligació de comptar amb un canal de denúncia. Altres normes, en matèria de protecció de dades o de gestió de fons Next Generation, també contemplen els sistemes interns de detecció.

Aquestes i altres qüestions seran debatudes i reflexionades a la taula rodona que organitza l'Oficina Antifrau de Catalunya sobre la 'Implantació de canals de denúncia als ajuntaments: experiències, recomanacions i novetats normatives', on tothom es pot inscriure per seguir-ho virtualment. En aquesta sessió, coneixerem l'experiència de diferents ajuntaments que han estat pioners en la implantació d'una bústia de denúncies, i compartirem les recomanacions d'Antifrau elaborades a partir del criteri d'experts i dels estàndards internacionals.

La sessió, on es compartiran experiències i recomanacions sobre altres normes, en matèria de protecció de dades serà presentada per Joan Xirau, director adjunt de l'Oficina Antifrau de Catalunya i moderada per la cap de Relacions institucionals de la mateixa, Lourdes Parramon, comptarà amb la participació de: Rosa Ma Sánchez, directora de Serveis d'Anàlisi, òrgan gestor de la Bústia Ètica i de Bon Govern de l'Ajuntament de Barcelona; Dora Padial, Síndica de Greuges de Lleida; Charo Bravo, tècnica de Transparència i Bon Govern de l'Ajuntament de Sabadell; Ona Martínez, regidora de Transparència i Qualitat de l'Ajuntament de Terrassa; i Carles Anson, coordinador de la Unitat de Govern Obert, Transparència i RSC de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú.

Aquí podeu fer les inscripcions.