El Govern va aprovar ahir la memòria preliminar de l’Avantprojecte de llei de turisme de Catalunya. D’aquesta manera, l’Executiu ha iniciat els tràmits per impulsar una renovació integral de la normativa actual per actualitzar els continguts i donar una resposta més eficaç a les necessitats del sector turístic català, tenint en consideració el nou context social i mediambiental així com la irrupció de les noves tecnologies (TIC) en tots els àmbits socials i econòmics. Un dels principals objectius és promoure un turisme sostenible, tal com s’indica a l’Agenda 2030 de les Nacions Unides i en el Pla Estratègic de Turisme de Catalunya 2018-2022






27/10/2021

D’altra banda, amb la nova normativa es vol disposar d’una regulació única i transversal que abordi la planificació territorial turística, contribueixi a la recuperació del teixit productiu, fomenti i millori la competitivitat del sector, i creï una eina de governança amb la participació dels agents públics i privats. També és important que doni visibilitat social al compromís del sector turístic amb la promoció de la cultura pròpia i dels productes locals, la preservació del medi ambient i la creació de llocs treball.

Pròximament s’obrirà un període de consulta de 15 dies per obtenir informació de la ciutadania sobre aspectes que s’haurien de tenir en compte en la redacció de la futura llei, com ara: hi ha espais sobresaturats? És necessari que el turista contribueixi i valoritzi més l’entorn i el patrimoni del país? Quins són els principals beneficis i costos generats pel turisme a Catalunya? Aquestes són algunes de les preguntes que la ciutadania podrà respondre a través d’aquesta consulta oberta. Es pretén obtenir aportacions i observacions referents a la classificació i els requisits de les empreses turístiques; la responsabilitat de les empreses i els usuaris turístics; les competències de les administracions turístiques i l’organització de l’administració turística de la Generalitat; els serveis d’informació turística; l’activitat de promoció i foment i la governança turística. També es vol recollir l’opinió de la ciutadania sobre qualsevol altre aspecte que es consideri oportú millorar de la normativa turística actual.