El Govern ha aprovat la memòria preliminar de l’Avantprojecte de llei de l’Escola d’Administració Pública de Catalunya (EAPC). La nova llei respon a la voluntat de disposar d’un marc legal que fixi el paper de l’Escola dins l’ecosistema de governança pública i la situï, de forma transversal, com a vertebradora de la formació dels servidors públics i la transferència entre organitzacions per al conjunt de les administracions catalanes






15/12/2021

L’objectiu és centrar la posició de l’EAPC dins el marc institucional català i passar d’una escola de l’Administració de la Generalitat a una Escola per a tot el sector públic català.

Amb aquest nou marc legal, l’Escola vol esdevenir motor de canvi i agent central en la transformació de les administracions públiques catalanes. I, en aquest sentit, es configura com a plataforma de generació, gestió i transferència de coneixement en matèria de funció pública i de polítiques públiques per contribuir a desplegar una administració eficient, professional i excel·lent al servei de les persones.

Així mateix, la llei ha de permetre que l’Escola s’apropi i s’obri al territori, a totes les administracions públiques catalanes i al seu sector públic, als altres operadors de formació de l’àmbit públic, al món acadèmic, al món professional i a la societat en general.