Es tracta d’aprovar una única llei que integri el règim jurídic i el procediment administratiu de les administracions públiques de Catalunya, per introduir la implantació de l’Administració digital i la implementació dels mitjans electrònics en llurs relacions amb la ciutadania. L’objectiu és facilitar la simplificació normativa i l’eficàcia de l’actuació administrativa amb total seguretat jurídica
16/02/2022
Aquesta nova disposició normativa respon a dues necessitats. D’una banda, adaptar i desenvolupar els aspectes de les lleis vigents en aquesta matèria (Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques i Llei 40/2015 de règim jurídic del sector públic). De l’altra, adaptar i actualitzar la regulació de l’administració digital i dels mitjans electrònics i les seves relacions amb la ciutadania, inicialment regulades en la Llei del 2010 de l'ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya.
De l’altra banda, la nova llei pretén superar la dispersió normativa actual en la regulació del règim jurídic i procediment administratiu de les administracions públiques de Catalunya. En l’actualitat, la regulació en matèria de règim jurídic i procediment administratiu de les administracions públiques es troba compartimentada en diverses lleis. La conseqüència principal és una normativa dispersa i poc clara que pot generar inseguretat jurídica, atès que dificulta a la ciutadania el coneixement de la regulació aplicable. Tampoc facilita la tasca dels operadors jurídics en la tramitació dels procediments administratius.
Així, els objectius que es volen assolir amb la nova llei són els següents:
Un aspecte innovador que recollirà la llei és la regulació general de la mediació, d’una banda, com a mitjà per assolir la terminació convencional del procediment administratiu i, de l’altra, com a mecanisme substitutiu o alternatiu dels recursos administratius ordinaris que ja contemplen algunes normes sectorials.
L’àmbit d’aplicació de la llei inclou el conjunt de les administracions locals de Catalunya, i és evident que suposarà una afectació per a aquestes. En aquest sentit, la nova regulació pretén ser una eina facilitadora de la tasca administrativa en termes d’eficàcia, eficiència i coherència, i no introdueix noves obligacions que vagin més enllà de les recollides actualment en les diferents normes procedimentals d’aplicació.
El Govern obre ara una consulta pública, que es farà a través del Portal de la Transparència, per tal de recollir les opinions i demandes de la ciutadania en general i dels diferents col·lectius i sectors potencialment afectats, en especial de les administracions que integren el sector públic de Catalunya.
Contingut relacionat
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.