En la nota s'insisteix que per a l'exercici de les competències denominades impròpies són preceptius i vinculants els informes de sostenibilitat i el de no duplicitat i que sense el segon (administració competent per raó de la matèria), no és possible exercir aquesta competència, excepte en aquells casos legalment exceptuats, i que, en cas de fer-ho, s'estaria exercint fora del marc legal, tot això, sense perjudici de les responsabilitats personals al fet que pertoqués
16/02/2022
1. Documentació a aportar
Per poder valorar la sostenibilitat financera del conjunt de la Hisenda local davant el possible exercici d'una competència diferent de les pròpies i de les atribuïdes per delegació, es fa necessària la remissió de les següents magnituds i la seva evolució a cinc anys que haurà d'incorporar els efectes econòmics de la nova competència:
a) Identificació de la nova competència que es proposa exercir, assenyalant l'ens, principal o dependent, que l'exercirà, l'aplicació pressupostària a la qual s'assigna aquesta competència i el termini d'exercici, ja sigui per a l'any en curs o de vigència indefinida.
b) Projecció a cinc anys, de les despeses i ingressos vinculats a la nova competència, tret que la vigència de la mateixa sigui inferior, i en aquest cas es limitarà a aquest període temporal
(*) Haurà d'indicar-se si alguns dels ingressos són de nova creació derivats de la competència, això és, si s'han aprovat noves taxes, preus públics o prestacions patrimonials de dret públic. Si són subvencions concedides per altres *AAPP, indicar l'import i els anys de compromís d'ingrés.
c) Projecció a tres anys de l'evolució de les següents magnituds:
• El saldo del RTGG i del compte (413) de l'ens principal i, si escau, de l'ens que prestarà la nova competència.
• L'anivellament pressupostari entre [ingressos corrents – (despeses corrents + amortització de deute) de l'ens principal i, si escau, de l'ens que prestarà la nova competència.
• El PMP del grup consolidat d'ens sectoritzats com AAPP.
• L'objectiu d'estabilitat pressupostària del grup consolidat d'ens sectoritzats com AAPP.
Si la competència fos anual, només es remetran les dades de l'any 2022.
d) Si l'ens que exercirà la nova competència necessités acudir a l'endeutament per al finançament d'aquesta, haurà d'aportar la dada de l'estalvi net i el saldo del capital viu, conforme al que es disposa en la DF 31a de la LPGE per a 2013 i en l’art. 53 del TRLRHL, calculats en data de sol·licitud del present informe, per al que serà preceptiva l'aprovació de la liquidació pressupostària de 2021.
e) Haurà de remetre's informe de control financer emès per la intervenció local relatiu a l'exercici de la nova competència, sobre la base del que es disposa en l’art. 213 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, i l’art. 3.3 del Reial decret 424/2017, de 28 d'abril, pel qual es regula el règim jurídic del control intern en les entitats del Sector Públic Local, en el qual s'analitzi la capacitat de l'Entitat local d'assumir la nova competència sense condicionar la sostenibilitat financera local.
En l'anàlisi de la sostenibilitat financera de l'entitat local es prendrà en consideració l'execució pressupostària del 4t trimestre de 2021, fins que sigui obligatòria la remissió de la liquidació pressupostària de 2021, la dada del PMP i la morositat comercial de l'últim període de 2021, així com els que corresponguin de l'any en curs i, si escau, el compliment del pla d'ajust que tingués en vigor l'Entitat local.
2. Requisits de presentació
La documentació, degudament signada pels seus responsables, haurà de ser enviada a través dels Registres integrats en Geiser/ORVE (dirigit a la Subdirecció General de Gestió Pressupostària i Financera d'Entitats Locals, DiR3: EA0044697).
Cal tenir present que el correu electrònic no constitueix un mitjà vàlid per a la presentació d'aquestes sol·licituds d'informe. La presentació d'aquesta sol·licitud haurà de tenir entrada en el Registre d'aquesta Subdirecció General abans del dia 1 de desembre de l'any en curs.
3. Informes necessaris
La Llei reguladora de les Bases del Règim Local en l'art. 7.4 habilita a les entitats locals al fet que exerceixin competències diferents de les pròpies o de les exercides per delegació, sempre que concorrin les condicions d'inexistència de duplicitats i de no posar en risc la sostenibilitat financera de la corporació que pretengui desenvolupar aquestes competències, sent preceptius i vinculants els següents informes:
Es destaca la necessitat de disposar de tots dos informes per a l'acompliment de competències en el marc de l'article 7.4 de la LRBRL, doncs, en cas contrari, s'estarien exercint fora del marc legal vigent, excepte en els casos exceptuats legalment (apartat 3r de l’art. 22 del Reial decret llei 20/2020, de 29 de maig, pel qual s’estableix l'ingrés mínim vital.
Contingut relacionat
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.