Avui a les jornades “Cures en la comunitat: innovació i transformació des de les polítiques locals” l’Àrea d’Igualtat i Sostenibilitat Social de la Diputació de Barcelona, juntament amb les entitats municipalistes, hem presentat la Declaració per a uns Municipis i Comunitats Cuidadores.






25/04/2022

Amb aquesta declaració volem posar en valor les cures com a dret social i el paper dels municipis i de les polítiques locals en l’atenció a les cures en la comunitat, des de la corresponsabilitat i la innovació social.

A la província de Barcelona, l’any 2020 hi havia més de 120.000 persones amb una situació de dependència reconeguda, un 40% dels quals, majors de 85 anys. Les ciutats, els barris i els pobles hem d’esdevenir entorns de cura a través de serveis i recursos, espais d’interacció quotidiana i un teixit social de proximitat.