En aquesta activitat formativa, que se celebrarà els dies 7, 9 i 14 de juny i que està adreçada principalment al personal d’atenció a la ciutadania de l’administració local catalana, pretenem de manera molt pràctica que el participant interioritzi i aprengui què es necessita per dominar les competències per afrontar amb determinació i i eficàcia una possible situació de queixa o reclamació
05/05/2022
La gestió de queixes i reclamacions és una àrea de gran importància sobretot en la gestió de serveis. Qualsevol persona està en el seu dret de demandar una solució quan considera que se li ha fet una prestació indeguda d’un servei o no s’han atès les seves demandes. Però succeeix que en molts casos aquestes queixes poden ser manifestades d’una manera vehement, malsonant i fins i tot agressiva.
Per això és primordial actuar des de la prevenció, formar el personal perquè sàpiguen gestionar situacions de queixa i més aquelles que siguin complexes, on a vegades el client no sempre té tota la raó. La possibilitat d’enfrontar-se a una queixa i/o situació agressiva fomenta emocions desagradables en el professional: ansietat, incertesa, malestar,…i això acreix una pèrdua gradual del significat de la labor, menor implicació i acompliment. Professionals, entitats i institucions hem de posar fre a aquestes conductes bel·ligerants mitjançant actuacions proactives. I d’altra banda, les institucions i organitzacions han de saber acollir de manera correcta les queixes o suggeriments dels seus clients, perquè és una manera d’aprendre.
En el curs parlarem sobre la definició de queixa i reclamació, els motius de les queixes, les bones pràctiques en la seva gestió, el paper de les emocions, la capacitat d’adaptació, saber què fer i què no fer davant situacions complexes, l'escolta activa, les tècniques de gestió emocional per abordar situacions complexes, l'amabilitat o el domini de la comunicació no-verbal i verbal per guanyar coherència i oferir confiança al client, entre d'altres aspectes. El docent és Joaquin Muñoz, llicenciat en Sociologia i Màster en Intel·ligència Emocional per la UB, diplomat en Treball Social i Màster en Acció Participativa per la UPO (Sevilla), i especialista en intel·ligència emocional.
El termini d’inscripció finalitza el dia 31 de maig de 2022.
Contingut relacionat
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.