Es tracta d’una iniciativa que pretén crear consciència i fomentar tant la sensibilització cap a l’esport adaptat com l’acceptació de la diversitat i la singularitat de les persones. La intenció és que l’alumnat sàpiga que l’esport pot ser inclusiu per a tothom, sigui quina sigui la diversitat funcional de la persona






19/09/2022

El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn; el president de la Federació  Catalana d’Esports de Persona amb Discapacitat Física, Josep Giménez, i la tècnica responsable de la Federació a Lleida, Sílvia Dalmau, van presentar el projecte de sensibilització de l’esport adaptat a les escoles que impulsen la pròpia Diputació de Lleida i la Federació Catalana d’Esports de Persona amb Discapacitat Física. A l’acte ha assistit l’assessora en matèria d’entitats i esport de la Diputació, Gemma Vilarasau.

Es tracta d’una iniciativa que pretén crear consciència i fomentar tant la sensibilització cap a l’esport adaptat com l’acceptació de la diversitat i la singularitat de les persones. La intenció és que l’alumnat sàpiga que l’esport pot ser inclusiu per a tothom, sigui quina sigui la diversitat funcional de la persona.

Aquesta proposta va dirigida principalment als alumnes de 5è i 6è de Primària de les escoles ZER del territori de Lleida, escoles que donada la seva singularitat, resulta més costós la gestió de les activitats singulars, pel seu pressupost reduït proporcional al número d’alumnes.

Els objectius del programa són donar a conèixer diferents modalitats esportives adaptades, diferents materials específics i diferències reglamentàries o organitzatives respecte a les modalitats esportives convencionals dels mateixos esports o practicar diverses modalitats esportives, en situació real de joc, amb el corresponent material esportiu específic. Ha destacat també la capacitat de "sensibilitzar sobre la normalitat i la viabilitat de l’esport adaptat, i remarcar les dificultats i la capacitat de superació dels esportistes amb diversitat”, així com treballar l’autoacceptació del propi cos i la de la resta de l’alumnat així com la diversitat de les persones i de les capacitats.