Organitza: FEMP. Dates: 24 i 25 de gener de 2023

21/12/2022

Des de la Xarxa d'Entitats Locals per la Transparència i Participació Ciutadana de la FEMP, s'ha organitzat dins de l'activitat del grup de treball d'integritat en la contractació pública de la xarxa, aquest seminari en línia, adreçat a  polítics, directius, funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional i tècnics de les entitats locals.

Els objectius del curs són oferir una visió general dels sistemes d'integritat en l'àmbit de la contractació pública local, analitzar les principals mesures de prevenció i lluita contra el frau i la corrupció en la gestió, revisar els principals elements en la prevenció i gestió dels conflictes d'interessos en l'àmbit local, en particular segons la definició de l'OM HFP/1030/2021, i examinar els diferents mecanismes de control, interns i externs en els plans antifrau del sistema de gestió del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

El registre és obligatori. Quan us registreu, rebreu un missatge de correu-e de confirmació amb instruccions sobre com unir-s'hi.

Ssesió 1: dimarts 24 de gener de 2023

Horari: de 09:00 a 13:00 hores

9.00-10.00. Plans Antifrau en la gestió dels Fons Europeus: claus per a la implementació.

Concepción Campos Acuña, doctora en Dret i codirecgtora de Red Localis.

10.00-11.00. Planificació estratègica de la contractació pública: l'impacte en la gestió dels Fons Europeus.

José Mª Gimeno Feliu, catedràtic de Dret Administratiu de la Universitat de Saragossa.

11.00 -12.00. Programació de la contractació i avaluació de qualitat.

Bernabé Palacín Sanz, director general d'Alcaldia de l'Ajuntament de Logroño.

12.00-13.00. Simplificació Eficàcia i eficiència en la contractació pública: claus per a la simplificació.

Pilar Batet Jiménez. cap del Servei de Contractació de la Diputació de Castelló.

Sessió 2: dimarts, 24 de gener de 2023

Horari: de 15:30 a 17:30 hores

15.30 a 16.30. L'ús de la informació i les dades per transformar la contractació pública.

Sergio Jiménez, consultor expert en transformació digital per a les administracions públiques i govern electrònic.

16.30 -17.30. Dificultats i oportunitats per a la gestió dels plans antifrau en els petits i mitjans municipis.

Consuelo Doncel, secretària general de l'Ajuntament de Lora del Rio.

Sessió 3: dimecrres, 25 de gener de 2023

Horari: de 09:00 a 14:00 hores

9.00-10.00. El paper dels òrgans de control extern en la fiscalització de la contractació dels Fons Europeus NGEU.

Patricia Iglesias Rey, lletrada major del Consello de Contas de Galícia.

10.00-11.00. Control intern del compliment normatiu: la gestió de riscos en la contractació pública.

Begoña Ballvé, interventora de l'Ajuntament de Mollet del Vallés.

11.00 -12.00. Canals de denúncia com a mecanismes per prevenir i lluitar contra el frau i la corrupció.

Belén López Donaire, directora del gabinet jurídic de la Junta de Comunidades de Castilla- La Mancha

12.00-13.00. El sistema d'integritat en la contractació. El cas de l'Ajuntament de Riba-roja de Túria.

Ylenia Díaz Morán, secretaria general de l'Ajuntament de Riba-roja de Túria

13.00-14.00. Gestió dels Conflictes d'Interessos: l'especialitat local.

Concepción Campos Acuña, doctora en Dret i codirectora de Red Localis.