Aquest matí s’està celebrant la sessió corresponent al mes de desembre del Seminari de Dret Local de la Federació de Municipis de CatalunyaCom sempre, es tracten qüestions jurídiques rellevants que afecten el món local; en aquesta ocasió parlem de què representen les zones de baixes emissions i el seu marc jurídic i científic i què comporta la digitalització administrativa dels governs locals
23/12/2022
La primera ponència, dins dels espais de diàleg ‘El Dret i El Revés’ ha anat a càrrec de Francesc Robusté, catedràtic de Transport de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Camins, Canals i Ports de la Universitat Politècnica de Catalunya, i Marc Tarrés Vives, professor agregat de Dret Administratiu de la Universitat de Barcelona, que ha analitzat les sentències del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya sobre la Zona de Baixes Emissions de Barcelona.
Per parlar de la transformació digital a les administracions locals i les tecnologies disruptives, ens acompanya Lluís Ramírez Pierna, director de Serveis de Tecnologies i Sistemes Corporatius de la Diputació de Barcelona. En la seva intervenció parla de la transformació digital a la nostra societat, dels anys 90 als anys 20, si és correcte parlar de revolució, quins han estat els canvis quantitatius provocats per la mecanització del treball (revolució industrial) i quins són els canvis en volum i temps en relació al processament automatitzat de les dades com a forma de mecanització del treball (revolució informacional). També analitza el nou paradigma que és la digitalització generalitzada (revolució digital) i la transformació amb l’aparició de nous models de gestió. Ens introdueix les tecnologies disruptives i les transformacions a les administracions locals en tot allò que fa referència a la digitalització administrativa i a les smartcities. I conclou la seva intervenció explicant quins són els elements clau en la transformació digital de les administracions.
Finalment, al grup I sobre personal, règim jurídic, hisenda i serveis, comptarem amb José Luís Martínez-Alonso Camps, director de Serveis de Secretaria Adjunt a la Secretaria General de la Diputació de Barcelona, que parlarà sobre la delegació del secretari i la secretària, concretament sobre la normativa aplicable, l’exercici de les funcions de secretaria, la reserva de la seva titularitat, les possibilitats de delegació i el seu abast, la configuració de la delegació de funcions de secretaria i l’aplicació a la Diputació de Barcelona.
I al grup II sobre ordenació del territori, urbanisme i habitatge, medi ambient, serveis i béns públics, per parlar de l’ordenança reguladora dels procediments d’intervenció municipal en l’edificació i l’ús del sòl i del subsòl de la Diputació de Barcelona (ORPIME), i donar una visió des del mon municipal com a eina per facilitar la intervenció urbanística, comptem amb Trinitat Capdevila Fígols, cap dels Serveis Jurídics de l'Ajuntament de Santpedor. En la ponència analitzen si cal una ordenança municipal en matèria d’intervenció urbanística, concreten els conceptes no regulats per la normativa urbanística i els terminis no regulats per normativa general, clarifiquen els diferents projectes tècnics LOE /RPLUC, expliquen la regulació de la cessió de vials obligatòria i la diferència entre parcel·lació i divisió de terrenys, entre altres qüestions.
Contingut relacionat
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.