Malauradament la crisi sanitària i social de la COVID-19 i les seves nombroses conseqüències com el confinament, l’aïllament social, la pèrdua de persones estimades, els esdeveniments traumàtics viscuts, la pèrdua de rutines i l’estrès psicosocial experimentats han provocat un empitjorament generalitzat en aquest àmbit de la salut
Amb aquest curs, l’FMC vol detectar les potencials problemàtiques de salut mental i emocional, reduir l’estigmatització i el secretisme de forma responsable, eliminant els mites i informació errònia, mostrar el context actual de forma entenedora i educar en la terminologia adequada i promoure l’accés a l’ajuda






02/02/2023

Des de fa anys, l’Organització Mundial de la Salut (OMS) manifesta la necessitat d’actuar en la salut mental i emocional de la població i, per les característiques de la seva etapa evolutiva, el col·lectiu juvenil és un dels més vulnerables. A Catalunya, s’estima que entre el 10 i el 20% dels adolescents pateixen algun trastorn mental i el suïcidi ja és la primera causa de mort entre les persones joves.

Encara que la problemàtica sigui preocupant i reclami una intervenció immediata i efectiva, el col·lectiu juvenil té diferents punts forts que poden ajudar a millorar la situació. Sabem que tenim la capacitat d’afrontar amb èxit situacions desfavorables i volem dotar els i les professionals de les eines per ajudar en la recuperació, l’adaptació i desenvolupament favorable davant de circumstàncies adverses.

El curs (impartit pel psicòleg i sociòleg Isaac Lloveras) ha començat avui i continuarà els dies 9 i 16 de febrer. Un altre dels objectius que volem aconseguir és  alfabetitzar en el concepte de salut mental i emocional, formar en els factors de risc i factors protectors, formar en tècniques de gestió emocional basades en la recerca de recursos d’afrontament i la resiliència, reduir les potencials conductes autolítiques i suïcides, treballar i mostrar les intervencions i recursos disponibles existents i fomentar el treball participatiu per incentivar al col·lectiu juvenil a dissenyar les possibles intervencions a realitzar en el seu entorn més pròxim.

Les places per a la segona edició d'aquest curs (20 i 27 abril i 4 de maig) ja estan exhaurides.