Resolució 77-2023, publicada al DOGC número 8907, de 3 de maig de 2023

03/05/2023

D'acord amb l'article 134 i la disposició addicional primera de la Llei orgànica 5/1985, del 19 de juny, del règim electoral general (LOREG), i amb l'article 2, apartat g i l'article 8, apartat t de la Llei 18/2010, del 7 de juny, de la Sindicatura de Comptes, correspon a la Sindicatura de Comptes fiscalitzar la comptabilitat dels processos electorals i proposar les actuacions i les mesures correctores corresponents en cas d'incompliment de la normativa electoral de les formacions polítiques que participen en les eleccions al Conselh Generau d'Aran.

D'acord amb el procediment establert com a forma d'operar en el sector públic per la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 40/2015, de l'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, les trameses de la comptabilitat electoral a la Sindicatura i les del projecte d'informe a les formacions polítiques per complir el tràmit d'al·legacions, s'han de realitzar per mitjans informàtics i telemàtics.

Aquesta Instrucció s'enviarà a la Junta Electoral Provincial de Lleida a les formacions polítiques que hagin presentat candidatures i al departament de la Generalitat que exerceixi la competència en processos electorals perquè en tinguin coneixement. També estarà disponible en l'apartat relatiu a partits polítics de la pàgina web de la Sindicatura de Comptes de Catalunya.

Els resultats provisionals de les actuacions fiscalitzadores de la comptabilitat electoral s'enviaran telemàticament a les formacions polítiques per tal que puguin formular-hi al·legacions i aportar tots els documents que considerin oportuns.