ODS número 11: Ciutats i Comunitats sostenibles i ODS número 16: Pau, Justícia i Institucions Sòlides

Les noves tecnologies ofereixen eines que poden contribuir, de manera molt efectiva, a millorar l'eficiència i la qualitat dels serveis públics. Però per aprofitar-ne tot el seu potencial cal anar més enllà de, simplement, digitalitzar els processos existents






04/05/2023

Aprofitar tot el potencial de les noves tecnologies a les administracions públiques no consisteix només en convertir els impresos tradicionals en formularis en línia, en automatitzar alguna de les tasques que es fan actualment, en arxivar els expedients electrònicament o en personalitzar el portal ciutadà. Cal "deconstruir" tot el què tenim, que és resultat dels "sediments" aportats durant molts anys, per aconseguir:

1. Dissenyar nous procediments de manera digitalment "nadiua".

2. Avançar a partir de canvis petits d'eficàcia assegurada.

3. Adoptar un enfocament integrat.

4. Invertir en la formació dels treballadors/es públics i dels usuaris/es.

5. Adoptar un enfocament integrat que trenqui amb els compartiments estancs.

6. Tenir la satisfacció a l'usuari com a principi inspirador durant tot el procés de transformació, cosa que fa recomanable comptar amb la seva participació, aplicar sempre que es pugui models de finestreta única i configurar solucions que permetin el màxim d"autoservei".