• Instagram
  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • LinkedIn
  • WhatsApp
Com millorar la comunicació i la imatge dels serveis socials?
Com millorar la comunicació i la imatge dels serveis socials?


L’FMC ha programat un curs per permetre les administracions locals a afrontar amb eficàcia, facilitat i professionalitat l’estratègia de comunicació dels equips professionals dels serveis socials, amb l’objectiu que puguin donar una resposta més eficaç i que no generi inseguretat entre la població. Aquesta estratègia ha de contribuir a evolucionar de les visions més assistencialistes, encara arrelades en alguns professionals i en bona part de la ciutadania, a les de prevenció, l'autonomia personal, l'atenció proactiva, comunitària i el treball en xarxa

El curs serà presencial i tindrà lloc els dies 12, 19 i 26 de juny


16/05/2023

Les administracions competents es troben amb la dificultat que la majoria de la ciutadania no se sent interpel·lada pel Sistema de Serveis Socials, perquè generalment l’associen a les persones que es troben en una greu situació de pobresa i d’exclusió. En l’imaginari de la ciutadania no es concep el Sistema català de Serveis Socials com un sistema troncal de l'Estat del benestar, que atén a tota la població durant tota la seva vida, i que actua com a element preventiu davant de necessitats socials de caràcter material, relacional o vinculades a l'autonomia personal, i acompanya les persones a desenvolupar el seu projecte vital. Tampoc no hi ha consciència de què fa el sistema ni com s’ha d’utilitzar i, per tant, no se’l troba a faltar o no se li exigeix quan falla o no hi és. Només quan l'atenció a la dependència i l'autonomia personal ha passat a ser un dret subjectiu, una part de la ciutadania s’ha adonat que els Serveis Socials també s'ocupen de qui, com i on ens cuidaran quan siguem grans.

Ens hem de preguntar, doncs, fins a on sap la gent tot el que els Serveis Socials poden oferir, i fins a on arriba la responsabilitat dels gestors d’aquests serveis en aquest possible desconeixement; i, alhora, fins a quin punt es pot corregir no només aquest desconeixement, sinó també les imatges tergiversades i fins i tot negatives dels Serveis Socials que a vegades circulen entre la població de comarques i municipis. En l’àmbit dels equips de Serveis Socials Bàsics municipals i comarcals, sovint aquest problema reputacional es pateix amb freqüència però no es tenen ni les eines ni el coneixement per afrontar-lo amb eficàcia.

I és amb aquest objectiu que la Federació de Municipis de Catalunya ha organitzat aquesta activitat formativa:

- per clarificar la identitat i la funció dels Serveis Socials

- per potenciar la reputació i la marca dels Serveis Socials en el territori

- per conèixer l’entorn i els diversos públics dels Serveis Socials locals per implantar una comunicació més productiva

- per adquirir coneixements eficaços i pràctics de comunicació per als objectius perseguits i

- per aprendre a estructurar el missatge en relació als Serveis Socials amb un òptim ús de les dades i dels punts forts de l’organització i dels serveis.

El termini d’inscripció finalitza a les 15 h del 6 de juny de 2023.





Relacionats:

/ ENLLAÇOS
Programa i inscripcions


BANC DE BONES PRÀCTIQUES
ODS - FOCUS D'INNOVACIÓ LOCAL
CODI DE RÈGIM LOCAL
FORMACIÓ
BUTLLETÍ DIGITAL
REVISTA FMC
BANC DE BONES PRÀCTIQUES
FOCUS D'INNOVACIÓ LOCAL
PERFIL DEL CONTRACTANT
CODI DE RÈGIM LOCAL
FORMACIÓ
BUTLLETÍ DIGITAL
REVISTA FMC