L’FMC ha programat un curs per permetre les administracions locals a afrontar amb eficàcia, facilitat i professionalitat l’estratègia de comunicació dels equips professionals dels serveis socials, amb l’objectiu que puguin donar una resposta més eficaç i que no generi inseguretat entre la població. Aquesta estratègia ha de contribuir a evolucionar de les visions més assistencialistes, encara arrelades en alguns professionals i en bona part de la ciutadania, a les de prevenció, l'autonomia personal, l'atenció proactiva, comunitària i el treball en xarxaEl curs serà presencial i tindrà lloc els dies 12, 19 i 26 de juny
16/05/2023
Les administracions competents es troben amb la dificultat que la majoria de la ciutadania no se sent interpel·lada pel Sistema de Serveis Socials, perquè generalment l’associen a les persones que es troben en una greu situació de pobresa i d’exclusió. En l’imaginari de la ciutadania no es concep el Sistema català de Serveis Socials com un sistema troncal de l'Estat del benestar, que atén a tota la població durant tota la seva vida, i que actua com a element preventiu davant de necessitats socials de caràcter material, relacional o vinculades a l'autonomia personal, i acompanya les persones a desenvolupar el seu projecte vital. Tampoc no hi ha consciència de què fa el sistema ni com s’ha d’utilitzar i, per tant, no se’l troba a faltar o no se li exigeix quan falla o no hi és. Només quan l'atenció a la dependència i l'autonomia personal ha passat a ser un dret subjectiu, una part de la ciutadania s’ha adonat que els Serveis Socials també s'ocupen de qui, com i on ens cuidaran quan siguem grans.
Ens hem de preguntar, doncs, fins a on sap la gent tot el que els Serveis Socials poden oferir, i fins a on arriba la responsabilitat dels gestors d’aquests serveis en aquest possible desconeixement; i, alhora, fins a quin punt es pot corregir no només aquest desconeixement, sinó també les imatges tergiversades i fins i tot negatives dels Serveis Socials que a vegades circulen entre la població de comarques i municipis. En l’àmbit dels equips de Serveis Socials Bàsics municipals i comarcals, sovint aquest problema reputacional es pateix amb freqüència però no es tenen ni les eines ni el coneixement per afrontar-lo amb eficàcia.
I és amb aquest objectiu que la Federació de Municipis de Catalunya ha organitzat aquesta activitat formativa:
- per clarificar la identitat i la funció dels Serveis Socials
- per potenciar la reputació i la marca dels Serveis Socials en el territori
- per conèixer l’entorn i els diversos públics dels Serveis Socials locals per implantar una comunicació més productiva
- per adquirir coneixements eficaços i pràctics de comunicació per als objectius perseguits i
- per aprendre a estructurar el missatge en relació als Serveis Socials amb un òptim ús de les dades i dels punts forts de l’organització i dels serveis.
El termini d’inscripció finalitza a les 15 h del 6 de juny de 2023.
Contingut relacionat
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.