Resolució CLT/1952/2023, de 29 de maig, publicada al DOGC número 8930,, de 6 de juny de 2023
06/06/2023
Aquestes bases tenen com a objecte contribuir al finançament d'activitats culturals relacionades amb la cultura popular i tradicional catalana i aranesa, i amb l'associacionisme cultural, organitzades per ajuntaments i per fundacions i associacions, que tinguin lloc a Catalunya durant l'any natural de concessió de la subvenció.
Les modalitats de les activitats objecte de subvenció són les següents:
a) Les activitats que fomentin o difonguin la cultura popular i tradicional catalana i aranesa i l'associacionisme cultural o el patrimoni etnològic, d'acord amb les dues tipologies següents:
a.1) La programació anual d'ajuntaments i entitats d'activitats relacionades amb la cultura popular i tradicional i l'associacionisme cultural.
a.2) Les fires, les trobades, els congressos i les jornades d'àmbit nacional o internacional, així com altres activitats de caràcter puntual relacionades amb la cultura popular i tradicional i l'associacionisme cultural.
b) Les commemoracions d'aniversaris de personalitats, fets o entitats adreçades a la conservació i la difusió de la memòria cultural col·lectiva en l'àmbit de la cultura popular i tradicional catalana i aranesa i l'associacionisme cultural o el patrimoni etnològic. Cal que l'efemèride tingui una antiguitat mínima de 10 anys i que sigui múltiple de 5.
c) Les festes i els elements festius que formin part del Catàleg del patrimoni festiu de Catalunya regulat pel Decret 389/2006, de 17 d'octubre, del patrimoni festiu de Catalunya, i que tinguin un reconeixement especial d'acord amb alguna de les categories que estableix l'article 3 del Decret esmentat (festa o element festiu patrimonial d'interès nacional; festa o element festiu tradicional d'interès nacional; festa popular d'interès cultural).
També són subvencionables altres festes o elements festius, inscrits o no al Catàleg, que demostrin una continuïtat mínima de 20 anys, un interès etnogràfic i cultural rellevant, així com un espai referencial de celebració de característiques ben precises.
Queden exclosos d'aquesta línia de subvencions:
a) Els cursos o les activitats de tipus formatiu en el camp de la cultura popular i tradicional catalana i aranesa i l'associacionisme cultural.
b) Els viatges i els desplaçaments per participar en festivals, fires o trobades fora de Catalunya, i els viatges de caràcter recreatiu o turístic.
c) Els festivals, els cicles o els esdeveniments similars de cultura popular i tradicional catalana i aranesa, les programacions artístiques en què participin principalment artistes professionals i la producció d'espectacles, exposicions, o material fonogràfic o audiovisual.
Als efectes d'aquestes bases, es considerafestival o cicle de cultura popular i tradicionalel conjunt d'activitats artístiques d'un o diversos àmbits, en format presencial o virtual, que formin part d'una unitat programàtica, portades a terme durant un període de temps determinat en una població o diverses definides prèviament, amb uns objectius conjunts, clars i definits, que no formin part de la programació estable o regular d'un equipament cultural, i que tinguin relació amb el marc d'actuació que estableix la Llei 2/1993, de 5 de març, de foment i protecció de la cultura popular i tradicional i de l'associacionisme cultural.
d) Les activitats destinades a la catalogació, la preservació, la digitalització i la difusió de fons documentals sobre aspectes de la cultura popular i tradicional de Catalunya.
e) L'edició de treballs relacionats amb la difusió de la cultura popular i tradicional catalana i aranesa i del patrimoni etnològic de Catalunya.
f) El vestuari de les figures d'imatgeria festiva i de les persones.
g) Les activitats esportives.
h) Les activitats adreçades prioritàriament a la promoció social de col·lectius.
i) Les activitats de caràcter escolar.
j) L'organització de premis i concursos culturals.
k) Els àpats populars, llevat que siguin a favor dels membres de grups o entitats que participen en l'activitat de cultura popular i tradicional sense cobrar per la seva participació.
l) Les activitats adreçades a la promoció comercial d'empreses o grups d'empreses.
m) L'adquisició de béns mobles que suposin un increment del patrimoni de l'entitat.
n) Els projectes que no utilitzin el català o l'aranès en la difusió de les seves activitats.
o) Les festes majors, excepte si es tracta de festes amb reconeixement especial d'acord amb l'article 3 del Decret 389/2006, de 17 d'octubre, del patrimoni festiu de Catalunya.
p) Les activitats que no tinguin relació amb el marc d'actuació que estableix la Llei 2/1993, de 5 de març, de foment i protecció de la cultura popular i tradicional i de l'associacionisme cultural, o les que, per raó de l'activitat o el destinatari, siguin competència d'altres departaments de l'Administració de la Generalitat.
Poden optar a aquestes subvencions els ajuntaments o els ens que en depenen, i les fundacions i les associacions, amb domicili social a Catalunya, que hagin fet o tinguin previst fer alguna de les activitats culturals que preveuen aquestes bases. No poden optar a aquesta línia de subvencions les federacions d'entitats.
Es deroguen les bases específiques que han de regir la concessió de subvencions per a activitats culturals relacionades amb la cultura popular i tradicional i amb l'associacionisme que consten a l'annex de l'Acord del Consell d'Administració de l'Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural de 10 de juny de 2022, publicat mitjançant la Resolució CLT/1865/2022, de 10 de juny (DOGC núm. 8691, de 17.6.2022).
Contingut relacionat
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.