Resolució de 29 de juny de 2023, publicada al BOE número 163, de 10 de juliol de 2023

10/07/2023

L’Agència Espanyola de Protecció de Dades ha aprovat els models de presentació de reclamacions, que seran d'ús obligatori per als interessats quan vulguin presentar una reclamació per vulneració de dades personals davant d’aquest organisme. Les reclamacions inclouran la informació que es detalla en cadascun dels Annexos de la Resolució.

Les reclamacions es presentaran preferentment de manera telemàtica, emplenant necessàriament el formulari de reclamació accessible en la seu electrònica de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades, a partir del moment en el qual es trobi disponible. L'anterior sense perjudici del que es disposa en els articles 14 i 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Si la reclamació no compleix els requisits previstos en el model establert no farà efecte i se li comunicarà a l'interessat, requerint-li perquè, en el seu cas, present una nova reclamació ajustada a aquests requisits, sent la data d'entrada d'aquesta última la que es tindrà en consideració als efectes previstos en l'article 65 de la Llei orgànica 3/2018.

S'estableix un model normalitzat general de reclamació i sis models específics referits a diferents tractaments de dades personals. El model general haurà d'utilitzar-se exclusivament per a formular una reclamació relativa a un tractament respecte del qual no s'hagi aprovat un model específic com a Annex d'aquesta Resolució. La utilització del model general per a formular una reclamació per tractaments previstos en un model específic no farà efecte d'acord amb l'assenyalat en l'apartat anterior, i es procedirà com en aquest apartat s'estableix.

La present resolució produirà efectes al mes de la seva publicació al BOE.