La Sindicatura de Greuges de Catalunya i sindicatures i defensors i defensores locals d’arreu del país s'ha reunit amb la consellera d’Igualtat i Feminismes, Tània Verge, per enfortir el treball conjunt de defensa de drets de la ciutadania i per garantir que es compleixen al conjunt de municipis del país. Durant la trobada s’ha presentat el nou protocol de derivació perquè la Sindicatura de Greuges i les sindicatures locals puguin acompanyar les persones que no aconsegueixen fer efectiu el dret al padró






21/07/2023

La trobada ha servit per tractar els diferents temes de treball conjunt que s’estan duent a terme com l’estratègia per garantir el dret efectiu al padró per a tothom. Dins d’aquesta estratègia s’ha presentat el nou Protocol d’Orientació de casos de Padró a les Sindicatures locals i la Sindicatura de Greuges de Catalunya, que permetrà que les persones que vegin vulnerat el dret al padró i rebin la negativa del seu ajuntament puguin ser acompanyades des d’aquestes institucions per fer efectiu el seu dret. En aquest sentit, Verge ha destacat el paper clau de les sindicatures de greuges locals per garantir el compliment dels drets de les persones des de la proximitat territorial.

Amb el nou protocol i l’eina de preguntes freqüents es fa un pas més en l’estratègia per garantir el dret al padró que s’ha impulsat des del Departament d’Igualtat i Feminismes des de la seva creació.