Ens trobem davant d’una nova edició d’aquest seminari que tracta de recollir temàtiques que al llarg de l’any han estat objecte de debat i discussió en l’àmbit de la gestió pública

Amb la vocació de ser un espai capdavanter per ajudar a enfortir la gestió pública local i ser un fòrum de divulgació per a gestores i gestors públics de l’àmbit local, comencem avui aquesta edició amb una sessió que tracta sobre les conseqüències que, per al sector públic local, es deriven de l’aprovació de la Llei 2/2023, de 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informin sobre les infraccions normatives i de lluita contra la corrupció






26/09/2023

La inauguració del Seminari de Relacions Col·lectives 2023 ha anat a càrrec de la secretària general adjunta de la Federació de Municipis de Catalunya, Susanna Mérida, i de la directora del seminari, Lola Miró.

A continuació, per poder conèixer amb detall les obligacions que es deriven d’aquesta norma citada abans, i el perquè de la seva aprovació, avui comptem amb la participació del catedràtic de Ciència Política de la Universidad Rey Juan Carlos de Madrid, Manuel Villoria Medieta, amb qui tindrem l’ocasió de reflexionar sobre el concepte d’integritat com a principi rector de l’actuació de l’Administració. En la seva intervenció fa una reflexió més filosòfica sobre el concepte d’integritat des de la perspectiva individual, dona algunes idees sobre com connectar amb la integritat de les organitzacions i societats, aporta instruments útils sobre com construir marcs d’integritat locals que generin incentius, revisa alguns dels seus elements essencials i finalitza, entre d’altres, amb una breu anàlisi del IV Pla de govern del Ministeri d’Hisenda i Funció Pública per als fons europeus.

Continuem la sessió amb el director de prevenció de l’Oficina Antifrau de Catalunya, Òscar Roca Safont, que ens explicarà les obligacions que es deriven d’aquesta llei per a totes les administracions locals.

Finalment, en la taula rodona comptarem amb la participació de CCOO i UGT; els sindicats, com a subjectes obligats per la norma, que de ben segur que ens n’aportaran una reflexió crítica.