L’Executiu ha obert el procés de selecció per a cobrir amb caràcter interí els llocs de treball reservats a funcionaris d’administració local amb habilitació de caràcter nacional de la subescala de secretaria intervenció
L’objectiu és donar resposta a les vacants que hi ha als ens locals mitjançant el nomenament d’interins






28/09/2023

El Govern de la Generalitat de Catalunya, a través de la Direcció General d’Administració Local, ha posat en marxa la constitució d’una borsa de treball per proveir de forma no definitiva dels llocs de treball de la subescala de secretaria intervenció als ajuntaments de Catalunya que no disposin de funcionaris nomenats. Tal i com indica el RD128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris d’Administració Local amb habilitació de caràcter nacional, les places de secretaris/es interventors/es municipals han de ser ocupades per personal funcionari d’Administració local amb habilitació de caràcter nacional però l’Estat, que és qui té les competències per convocar-les, no dona resposta suficient a les necessitats de provisió dels ajuntaments i ens locals de Catalunya.

Davant d’aquesta problemàtica, el Govern ha obert la convocatòria per a crear una borsa de treball, amb una relació de candidatures, que sigui un instrument d’assistència i col·laboració amb les entitats locals i els pugui donar resposta a les vacants que tinguin d’aquesta categoria. Els ens locals que ho sol·licitin podran cobrir de forma no definitiva, mitjançant nomenaments interins i d’acord amb els principis d’accés a la funció pública i amb ple respecte a l’autonomia local, les vacants d’aquesta subescala.