ODS número 11: Ciutats i Comunitats sostenibles i ODS número 16: Pau, Justícia i Institucions sòlides

Recollir la opinió dels ciutadans i les ciutadanes és una informació clau tant per millorar l'adequació dels serveis i les polítiques públiques a les necessitats existents, com per obtenir el màxim valor dels recursos públics i per reforçar la confiança de la població envers les institucions públiques
Igualment important és escoltar la veu dels empleats/des públics amb l'objectiu de millorar l'organització, d'incrementar l'eficiència de les administracions públiques i de millorar la satisfacció laboral al sector públic






20/11/2023

Els 2 grans reptes a l'hora de gestionar aquest tipus de processos són:

1- Com assegurar la màxima representativitat entre els participants, per a la qual cosa és cabdal habilitar diversos mecanismes de participació (en línia, amb grups presencials, entrevistes individuals -sobretot per recollir l'opinió dels treballadors/es-, enquestes, qüestionaris de satisfacció vinculats a la realització de tràmits, etc.), i fer-ne difusió pel màxim de canals possible (mailing, anuncis en cartells, xarxes socials, anuncis als mitjans de comunicació, etc.).

2- Com maximitzar la utilitat de la informació recollida: en aquest sentit és important fer prospeccions periòdiques per veure l'evolució de l'opinió, unificar en un sol procés participatiu les necessitats de feed-back dels diferents departaments, habilitar una plataforma integrada de gestió de les dades i donar un format a la informació resultant que en faciliti la utilització en els processos de presa de decisions.