10/01/2025

Com sempre, es tracten qüestions que afecten quotidianament l’administració local i, en aquest sentit, la sessió que està tenint lloc aquest matí analitza els 10 anys de la Llei 19/2014 de transparència, accés a la informació i bon govern, a càrrec de la vicepresidenta de la Comissió de garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública, Clara Isabel Velasco Rico

Per la seva banda, per parlar de les sentències judicials sobre el sistema algorítmic administratiu BOSCO, Javier de la Cueva, advocat, representant de Civio Joost Joosten i professor de la Universitat de Barcelona, ens ha fet reflexionar sobre si és desitjable o no revelar el codi font d’un programari informàtic usat dins de l’Administració pública. En aquest sentit, des de la perspectiva de la lògica matemàtica i la computació, la publicació del codi font o la seva especificació és necessària per tenir transparència i per erradicar ambigüitats, però potser publicar-lo no serà suficient; i això és el que ha intentat explicar en la seva ponència.

A continuació, al grup de treball I, debatem sobre la transformació digital dels serveis públics en el marc de la Dècada digital europea 2030, a càrrec de Josep Maria Sabaté Vidal, secretari general de la Diputació de Tarragona. En la seva intervenció, analitza la decisió (UE) 2022/2481, de 14 de desembre de 2022, per la qual s’estableix el programa estratègic de la "Dècada Digital per a 2030”, la transformació digital dels serveis públics i els fulls de ruta estatals.

Al grup II, per parlar dels espectacles públics i les activitats recreatives de caràcter extraordinari, comptem amb Trinitat Capdevila Fígols, advocada urbanista, funcionària local, que parla del concepte, la diferència amb figures afins, la tramitació i la competència; i entre altres qüestions, informa sobre què són, on es poden dur a terme, quins requisits han de complir, qui té la competència per a l’autorització, quin procediment cal seguir o si requereixen compatibilitat urbanística.