El servei, de regulació metropolitana i de titularitat i gestió privada, arribarà abans que acabi l’any fins a gairebé 10.000 motos, estacionades a l’espai públic, i suposa un nou impuls per potenciar i facilitar opcions de mobilitat sostenible a la metròpolis de Barcelona. Arribarà als següents 8 municipis: l’Hospitalet de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Just Desvern, Barcelona, Badalona, Santa Coloma de Gramenet i Sant Adrià de Besòs
31/10/2024
Amb la resolució de la primera convocatòria, l’AMB ha
atorgat cinc llicències, que corresponen a cinc empreses operadores, amb un
total de 9.950 vehicles. Concretament, les empreses són les següents: Hori
Rides, SL (2.050 motos), Yego Urban Mobility, SL (2.050 motos), Cooltra
Motosharing, SLU (1.950 motos), Go Sharing, BV (1.950 motos) i Acciona
Mobility, SA (1.950 motos). A partir de demà, dimecres 30 d’octubre, les
empreses tenen 40 dies naturals per fer tot el desplegament del servei.
Aquestes 9.950 motos arribaran a tres municipis del Baix
Llobregat (Esplugues de Llobregat, Sant Just Desvern i Sant Feliu de
Llobregat), dos del Barcelonès (Barcelona i l’Hospitalet de Llobregat) i tres
del Besòs (Santa Coloma de Gramenet, Sant Adrià de Besòs i Badalona). S’ha
previst una zona de cobertura mínima, a la qual les empreses han de donar
servei obligatòriament. També s’han previst àmbits amb restriccions, on podran
estacionar sota determinades condicions, i àmbits de prohibició, on no podran
estacionar, que sovint ja estan recollits en les ordenances municipals de cada
ajuntament.
Les llicències tenen una vigència de dos anys, prorrogables
per un període màxim de dos anys més (d’any en any), i l’AMB revisarà
periòdicament el nombre de vehicles associats a cada llicència. Aquesta
convocatòria i les bases corresponents han estat fruit de la Taula
Metropolitana de la Moto Elèctrica Compartida, on van participar 60 entitats, i
també s’han treballat amb l’Autoritat Catalana de la Competència i la Comissió
Nacional dels Mercats i la Competència.