L’ACA és l’empresa pública de la Generalitat que s’encarrega de la planificació i la gestió de l’aigua d’acord amb els principis bàsics de la Directiva marc de l’aiguaAhir dimarts va celebrar els 25 anys de la seva creació al World Trade Center de Barcelona, en un acte al què hi va assistir el vicepresident de la Federació de Municipis de Catalunya i alcalde d’Aiguamúrcia, Òscar Sendra
05/11/2025
Des dels seus inicis, l’agència ha treballat per garantir la disponibilitat i qualitat de l’aigua, impulsar infraestructures estratègiques i fomentar una cultura de sostenibilitat i responsabilitat col·lectiva.
Creada l’any 2000, impulsa el seu pla d’acció per garantir l’abastament, la disponibilitat d’aigua i la seva qualitat en origen. Aquest pla d’acció també impulsa el sanejament de les aigües residuals i la protecció i conservació de les masses d’aigua i dels ecosistemes associats. Aquesta agència, adscrita al Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, va sorgir de la fusió de la Junta de Sanejament, la Junta d’Aigües i la Direcció General d'Obres Hidràuliques.
La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque i Sureda, va destacar durant l’acte que aquest quart de segle, l’ACA ha estat el motor de la política hídrica del país, amb rigor, compromís i vocació de servei públic, i ho ha fet en contextos diversos, des de la gestió de la sequera fins a la resposta a inundacions, passant per la millora de la qualitat dels nostres rius i aqüífers. La consellera també va defensar que la transició hídrica a Catalunya vol dir impulsar la innovació per recuperar la natura, i que el desenvolupament industrial significa la capacitació tècnica de tenir cura del món i del planeta.
Contingut relacionat
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.