Resolució JUS/1109/2025, de 19 de març, publicada al DOGC número 9383, d’1 d’abril de 2025
01/04/2025
Aquesta Resolució té per objecte establir el model d'oficina judicial que ha de donar suport als òrgans judicials a Catalunya, sobre la base dels models de referència d'oficina judicial i de relacions de llocs de treball aprovats per la Conferència Sectorial de l'Administració de Justícia.
Hi poden haver tres tipus d'unitats d'oficina judicial: el servei comú de tramitació, el servei comú general i el servei comú d'execució.
El servei comú de tramitació és la unitat de l'oficina judicial que fa totes les funcions relatives a l'ordenació, gestió i tramitació dels procediments en fase declarativa.
El servei comú general és la unitat de l'oficina judicial que fa tasques centralitzades i de caràcter transversal no encomanades expressament a altres unitats de l'oficina judicial, per exemple, funcions de registre i repartiment, les relacionades amb els actes de comunicació i execució, aquelles relacionades amb la prestació i sol·licitud de l'auxili judicial, així com funcions relacionades amb l'atenció a la ciutadania, a professionals i a litigants.
El servei comú d'execució assumeix les funcions d'execució de les resolucions judicials i de les que dictin els lletrats de l'Administració de justícia.
S'estableixen els models generals d'oficina judicial següents, en funció del nombre i tipus de places judicials que hi hagi en el partit judicial i altres característiques:
- Model A. En aquest model d'oficina judicial, hi ha un únic servei comú de tramitació. S'aplica als partits judicials amb una i fins a 4 places judicials.
- Model B. En aquest model d'oficina judicial, hi ha un servei comú de tramitació i un servei comú general. S'aplica als partits judicials amb 5, 6 o 7 places judicials.
- Model C. En aquest model d'oficina judicial, hi ha un servei comú de tramitació, un servei comú general i un servei comú d'execució. S'aplica als partits judicials amb 8 o més places judicials.
Per altra banda, la Resolució estableix que el conseller competent en matèria de justícia ha d'ordenar el personal de les oficines generals de registre civil a Catalunya i de les oficines de justícia als municipis mitjançant les relacions de llocs de treball corresponents, i ha de dotar els llocs de responsable que requereixin les necessitats organitzatives d'aquest servei.
Les oficines de justícia als municipis actuen com a oficines col·laboradores de les oficines generals de registre civil corresponents.
Contingut relacionat
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.