Resolució JUS/1109/2025, de 19 de març, publicada al DOGC número 9383, d’1 d’abril de 2025

01/04/2025

Aquesta Resolució té per objecte establir el model d'oficina judicial que ha de donar suport als òrgans judicials a Catalunya, sobre la base dels models de referència d'oficina judicial i de relacions de llocs de treball aprovats per la Conferència Sectorial de l'Administració de Justícia.

Hi poden haver tres tipus d'unitats d'oficina judicial: el servei comú de tramitació, el servei comú general i el servei comú d'execució.

El servei comú de tramitació és la unitat de l'oficina judicial que fa totes les funcions relatives a l'ordenació, gestió i tramitació dels procediments en fase declarativa.

El servei comú general és la unitat de l'oficina judicial que fa tasques centralitzades i de caràcter transversal no encomanades expressament a altres unitats de l'oficina judicial, per exemple, funcions de registre i repartiment, les relacionades amb els actes de comunicació i execució, aquelles relacionades amb la prestació i sol·licitud de l'auxili judicial, així com funcions relacionades amb l'atenció a la ciutadania, a professionals i a litigants.

El servei comú d'execució assumeix les funcions d'execució de les resolucions judicials i de les que dictin els lletrats de l'Administració de justícia.

S'estableixen els models generals d'oficina judicial següents, en funció del nombre i tipus de places judicials que hi hagi en el partit judicial i altres característiques:

- Model A. En aquest model d'oficina judicial, hi ha un únic servei comú de tramitació. S'aplica als partits judicials amb una i fins a 4 places judicials.

- Model B. En aquest model d'oficina judicial, hi ha un servei comú de tramitació i un servei comú general. S'aplica als partits judicials amb 5, 6 o 7 places judicials.

- Model C. En aquest model d'oficina judicial, hi ha un servei comú de tramitació, un servei comú general i un servei comú d'execució. S'aplica als partits judicials amb 8 o més places judicials.

Per altra banda, la Resolució estableix que el conseller competent en matèria de justícia ha d'ordenar el personal de les oficines generals de registre civil a Catalunya i de les oficines de justícia als municipis mitjançant les relacions de llocs de treball corresponents, i ha de dotar els llocs de responsable que requereixin les necessitats organitzatives d'aquest servei.

Les oficines de justícia als municipis actuen com a oficines col·laboradores de les oficines generals de registre civil corresponents.