Resolució de 4 de juny de 2026, de la Secretaria d'Estat de Medi Ambient, per la qual s'aprova el segon Programa de Treball de l'Administració General de l'Estat de l'Estratègia Nacional d'Infraestructura Verda i de la Connectivitat i Restauració Ecològiques (2025-2027).

25/06/2026

El Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic ha aprovat el Segon Programa de Treball de l'Estratègia Nacional d'Infraestructura Verda i de la Connectivitat i Restauració Ecològiques (2025-2027), amb l'objectiu de reforçar la conservació de la biodiversitat, restaurar ecosistemes degradats i millorar la connectivitat ecològica a tot el territori espanyol.

El programa inclou 86 actuacions distribuïdes en vuit àmbits estratègics, entre els quals destaquen la restauració d'hàbitats, la lluita contra la fragmentació del territori, l'adaptació al canvi climàtic i la incorporació de la infraestructura verda en les polítiques sectorials. La restauració ecològica concentra el major nombre d'actuacions i la major part dels recursos econòmics.

La iniciativa compta amb una inversió estimada de 559,1 milions d'euros, dels quals més de 305 milions es destinaran a projectes de restauració de la natura i més de 202 milions a la integració de la infraestructura verda en sectors com l'agricultura, el turisme i la planificació territorial. El finançament prové de recursos propis de l'Estat i de fons europeus, com els Next Generation, FEDER i LIFE.

El programa es desenvoluparà fins al 31 de desembre de 2027 i es basa en la coordinació entre diferents ministeris, les comunitats autònomes i les administracions locals, amb la finalitat d'avançar cap a un model de desenvolupament més sostenible, resilient davant el canvi climàtic i capaç de preservar el patrimoni natural i els serveis ecosistèmics.