La segona edició de la trobada Think Europe-Compromís 2030, que es va celebrar a Sòria del 16 al 18 de gener, va concloure amb el reclam de pensar el futur dels territoris i del planeta, compromesos amb els valors i principis reflectits a l'Agenda 2030. En aquesta trobada, organitzada per l'Ajuntament de Sòria, la FEMP i CGLU, hi han participat, entre d'altres, la ministra Meritxell Batet; la ministra Reyes Maroto; l'alcalde de Sòria, membre de la Junta de Govern de la FEMP i vicepresident del CMRE, Carlos Martínez; la secretària general de CGLU, Emilia Saiz; els alcaldes de Terrassa i Granollers, i la Diputació de Barcelona






21/01/2019

En aquesta segona edició, Think Europe, organitzada per l'Ajuntament de Sòria, la FEMP (Federació Espanyola de Municipis i Províncies) i el CGLU (Ciutats i Governs Locals Units) ha comptat amb més de mig centenar de ponents i centenars de participants de desenes de països que han pensat i debatut sobre grans reptes del projecte europeu com el desequilibri territorial, l'impuls del govern obert o la necessitat d'impulsar la cultura per sensibilitzar la ciutadania amb l'Agenda 2030.

L'alcalde de Sòria, membre de la Junta de Govern de la FEMP i vicepresident del CMRE (Consell de Municipis i Regions d'Europa), Carlos Martínez, va aprofitar l'acte de cloenda per assegurar que "això és un nou començament, queda molta feina per continuar impulsant el desenvolupament sostenible i territorial des de les ciutats intermèdies com Sòria". De la mateixa manera, va destacar que despres d'aquesta cita els governs locals són avui "una mica més reconeguts com a protagonistes del canvi que implica l'Agenda 2030”.

Un paper que ha estat reconegut en el document subscrit, "El Compromís de Sòria”, al què va donar lectura la secretària general de CGLU, Emilia Saiz, que va destacar que els governs locals assumeixen aquest paper però "mirant al futur, assumint les seves limitacions i comprometent-se amb la necessitat de continuar treballant, aprenent, creixent per garantir l'autèntic desenvolupament: el territorial”.
 
En l’edició d’enguany del ‘Think Europe-Compromiso 2030’ hi ha participat a la primera jornada els ajuntaments de Terrassa i Granollers i la Diputació de Barcelona.