Malgrat l'existència de pàgines web, d’aplicacions de mòbil o de difusió d’informació a través de les xarxes socials, el telèfon continua persistint com a canal de consultes sobre serveis públics. En una primera evolució per guanyar en eficiència, les administracions públiques van implantar contestadors interactius, però amb la irrupció dels sistemes d'intel·ligència artificial i dels de reconeixement del llenguatge natural (que utilitzen moltes empreses del sector privat) aquesta tecnologia s'ha quedat anticuada
31/01/2019
Així doncs, ara disposem de tecnologies més avançades de resposta intel·ligent que permeten atendre de manera automatitzada i amb llenguatge natural bona part de les necessitats d'un ciutadà que truca a una administració pública: des de demanar hora al metge, fins al pagament d'una taxa passant per la consulta sobre l'estat de tramitació d'un queixa o d'un permís. Per tal d'implantar un sistema integral d'interacció amb els ciutadans aquesta guia recomana un pla d'acció de 4 fases:
1- Crear un sol punt d'accés de fàcil localització per tal de minimitzar els costos d'identificació i agilitzar al màxim la consulta.
2- Implantar una tecnologia que permeti la interacció amb llenguatge natural.
3- Fer cada trucada personalitzable i predictible amb recursos com ara: el reconeixement automàtic del número de telèfon, la recuperació automàtica de l’historial de transaccions d'aquell contribuent o de tràmits que tingui pendents per anticipar les opcions de resposta, l'adaptació de la trucada a les característiques de la persona que truca (si té alguna discapacitat, si és receptor d'una beca, si és una persona gran, etc.), etc.
4- La implantació d'un sistema multicanal que permeti la gestió integrada de l'atenció al ciutadà, de manera que el mateixi sistema faciliti la navegació entre diferents entorns d'interacció (contestador intel·ligent, operador/a telefònic, web, mail, etc.) sense haver de repetir informació.
Contingut relacionat
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.