L'AMB potencia en les seves activitats educatives la perspectiva de gènere, amb l'objectiu d'empoderar les nenes i dones i eliminar estereotips sexistes. L'aprovació dels criteris servirà per adaptar les activitats educatives existents a la dimensió de gènere, així com per orientar els formadors i formadores a l'hora d'impartir les activitats






07/02/2019

En el Ple corresponent al mes de gener, celebrat el passat dia 29, el Consell Metropolità va aprovar la guia per a la inclusió de la perspectiva de gènere en totes les activitats i recursos educatius que formen part del seu programa d'educació ambiental, "Compartim un Futur". La mesura va comptar amb el vot positiu de tots els grups, exceptuant l'abstenció del Partit Popular.

L'objectiu d'aquesta iniciativa és l'assoliment de la igualtat de gènere, i l'apoderament de totes les dones i nenes, fomentant la coeducació a tots els nivells d'educació.

Així, la guia té la voluntat de donar eines per fer un ús no sexista del llenguatge i evitar que els continguts de les activitats reprodueixin rols i estereotips de gènere, com per exemple, la representació de la dona com a única persona que realitza les tasques de la llar. També inclou recomanacions per fomentar la participació igualitària a les activitats.

A tall d'exemple, es proposa que a les activitats sobre mobilitat sostenible s'adrecin preguntes a l'alumnat sobre qui i com els acompanya a l'escola, amb l'objectiu de visibilitzar el paper de les dones en les tasques de cura. També la representació de família hauria de fugir dels models que semblen més comuns (mare, pare i fills) i que, en realitat, només representa el 25% de les famílies actuals.